onsdag 25. mai 2016

Olivetre


Hei og god onsdag! 

Jeg har flere oliventrær stående  og har endelig etter mange år og enda flere forsøk skjønt hva jeg ikke skal gjøre og hva jeg må gjøre. Har ikke tall på hvor mange som har blitt kjøpt for å så blitt kastet etter en liten måned.

Ikke for tørr luft og ikke for mye vann. Frost er fy fy og ikke sette dem ut for tidlig.

1 gang i uken med vann er nok  og ikke pøs på og tenke at den skal få en skikkelig rotbløyte - det trenger den ikke. Leiren /jorden skal være fuktig og ikke kliss våt, selv om gradestokken vipper 25 utendørs.
 Noen av mine e små oliventrær skal få være inne mens de store skal ut.Inne liker de seg i kjølige rom- en lys gang, soverom osv Vi har oliventrær på soverommet, i tv stuen som kun har sol på formiddagen og på wc. Her klarer de seg fint hvis ikke jeg plutselig glemmer at de ikke kommer med rednigsvest!;O)


Fridag og sol. En deilig kombinasjon. Jeg føler virkelig sommeren har ankommet og kjenner litt sånn "sommer og snart ferie" følelse i magen selv om det enda er 5-6 uker til ferie. Av erfaring vet jeg at ukene flyt og vips så er det ferietid. Men det er likevel en deilig følelse å ha så tidlig.

Ha en strålende god dag.
 Klem:O)

1 kommentar:

  1. Takk for gode tips, kanskje jeg skulle prøvd et oliventre igjen.

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)