fredag 20. mai 2016

Hei og god fredag :O)


Hei og god fredag!

Denne uka har jeg rett og slett gått helt i surr. Fri på mandag og tirsdag og i mitt hode ble onsdagen mandag og vips så var det fredag.

Sist helg hadde vi noen venner her på middag. Når helligdagene kommer rett etter helg og i tillegg så kommer enda en fridag i form av 17 mai blir det en del planlegging når vi skal ha gjester flere av disse dagene.
Ungdommene måtte nesten sende inn søknad i flere eksemplarer om hvilken salat som var ok å ta på søndagen og hvilken salat som var tenkt til 17 mai. hi-hi men vi kom oss i mål med både 3 retters på lørdagen, ekstra ungdommer her fra fredag til tirsdag og stor-familien på smørbrød og kaker, ettermiddagen på 17 mai.


Nå har vi hatt noen rolige dager før jeg i kveld igjen må sette meg ned å skrive handleliste for på søndag skal vi feire datteren som ble 19 den 11 mai (vi har valgt å vente med selskap til russetiden hennes var over)
Så i kveld skal handlelister skrives, og i morgen skal det dekkes og mat skal forberedes. Ganske greit at været her i Rogaland er gått fra å være rene sommeridyllen til å bli duskregn og tåkete denne helgen. Ingen grunn til å gå utendørs.


Bordet vårt på 17 mai var enkelt dekket. vi var ganske mange og for å få plass til alle uten å måtte hente inn ekstra bord valgte jeg å ikke ha så mye pynt men prioritere alburom for gjestene. ( Vi satt 9 stk rundt kjøkkenbordet vårt som er litt mye men det gikk)


Fredag og jeg skal sette meg ned å skrive lister. Min redning  for å komme i mål med alt som skal gjøres ;O)

Ha en strålende fredag og ei fin helg folkens. 

Klem fra Elin:O)

3 kommentarer:

  1. I see summer in your dining room :)
    Hugs!

    SvarSlett
  2. Man blir glad hele dagen av å spise frokost ved et slikt bord og lyse omgivelser! Ha en fine dag!

    SvarSlett
  3. This is really amazing that i took the time to look at this blog it's a useful post i am impressed with your work thanks for sharing.

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)