torsdag 31. mars 2016

Ikke noen spesiell stil - men god stemning


Hei og god morgen!

Her skinner solen og hadde jeg ikke tittet ut forbi hadde jeg trodd at det var en dag for hagejobbing, planting av stemorsblomster og kaffe på trappa. Det var planen min da jeg la meg i går kveld men i natt kom det snø og hagen er dekket med et hvitt teppe som gjør at planene mine må legges på is.
Bokstavelig talt.
Kaffen på trappen får jeg ta ved kjøkkenbordet men jeg håper at sola som skinner ute vil smelte både is og snø slik jeg kan pynte utenfor med stemorsblomster i krukkene som står klare.
Uansett snø eller ikke så er lyset bra og da fikk jeg tatt noen bilder til bloggen og instagram. Hvis du ikke har funnet meg på instagram så finner du meg der som @prinsesseelin.



Jeg får flere mail og sms om hvor jeg har kjøpt tingene på bildene jeg viser,  og ser at jeg kan bli flinkere til å skrive litt om dette.

Jeg er ikke opptatt av stil når jeg innreder her hjemme, jeg er mer opptatt av steningen jeg skaper når jeg setter ting sammen. Hadde jeg skulle laget en moodborad ville den nok inneholdt danske sommerhus, gamle badehotell, interiør fra østkysten i USA, hester, den engelske landsbygden, sol, sjø, den svenske skjærgården og mye blått.

Tingene våre kommer fra litt her og litt der. Noen er dyre mens andre har jeg fått gratis eller kjøpt brukt.

På det første bildet ( øverst) som er fra gangen i tredje etasje så er stolen fra Ellos, puten fra Gant home og  knagg fra Blomingville. Bildene er familiebilder eller så er de kjøpt på brukt butikker.Jeg samler på sort hvitt bilder. Tavlen i sort og fiskene i hvitt tre er fra Home & Cottage.

Bilde over her er fra stuen vår. Bordet er kjøpt på Lene interiør og er merket Riviera maison, mens stolen kommer fra Skeidar.
De sølvfarga runde lyktene er også fra Lene interiør og merket Riviera Maison. Baseballen kjøpte jeg i Portugal og resten av pynten er flere år gammel og husker dessverre ikke hvor jeg har kjøpt det.


Kjøkkenbordet er et kjøkkenbord som vi kjøpte på Skeidar for 15 år siden (Lom tror jeg det heter) som har blitt malt og beiset i fargen drivved. Stolene er fra IKEA, Gardiner fra Ellos, lysekronen er fra FEEL, på bordet har jeg et kurvbrett som inneholder glasskrukker fra FEEL, en krukke til kjøkkenredskapet som nå gjør nytten som blomsterurne.
Kurvbrettet er fra Lene interiør og er merket Rivera Maison.
Slagbenken er kjøpt på en brukt og antikk butikk i regionen her, mørkeblå velur putene er fra Ellos og de rutete er fra IKEA.


I går var det et fantastisk vår vær her i Rogaland. Det var så varmt at Linus foretrakk å ligge ute på terrassen i solen uten genser. Å da kan jeg love dere at det er varmt for han er litt pinglete når det kommer til kulde.


Nei, jeg får komme i gang med dagens gjøremål og krysser finger for at jeg i ettermiddag eller i morgen kan få pyntet litt utenfor huset til helgen.

Ha en strålende dag. 
Klem fra Elin:O)

3 kommentarer:

  1. Hei.
    Du har det veldig hjemmekoselig og jeg liker stilen din. Viktig å ha sitt eget særpreg. Her i Vesterålen har vi også fått smake litt av våren og jeg er i vårmodus og har tenkt å så blomsterfrø i dag, men de må såes inne i krukker og kar før jeg setter det ut, det er for kjølig her nord ennå.
    Ha en fin dag
    klem fra meg

    SvarSlett
  2. Hej!
    Kikar ofta in hos dig och tycker att du har det så fint! :)
    Önskar dig en fin dag!
    Kram Nadja

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)