fredag 11. desember 2015

Matkassen ble for meg et kinderegg

Foto: A-mat

Jeg prøver så langt det er mulig å velge lokale produsenter. Jeg er storfan av kortreist mat og hvis vi ønsker å beholde de lokale produsentene så må vi handle hos dem.
Jeg føler meg skikkelig heldig som bor på Jæren og har matfatet rett utenfor døra. Men Jæren er stort og som hos oss som hos de fleste andre har vi ikke tid til å kjøre rundt på disse lokale utsalgstedene.

Det å skal kunne lage middag til 4 personer er også en prøvelse til tider. Å klekke ut plan for middager er faktisk ofte det vanskeligste og til tider blir det ofte de samme rettene som går igjen her hos oss.
Jeg løste det på min måte.

Jeg synes hele konseptet med mat kasser er genialt. Du har flere leverandører av diverse mat kasser rundt om i landet. Du får middag hjem på døren 1 gang i uken, oppskrifter ligger sammen med maten og man slipper å planlegge.

Foto: Håland kjøtt

Jeg oppdaget helt til min store overraskelse at vi faktisk hadde en lokal mat kasse leverandør her på Ålgård som leverer ut mat kasser i Stavanger området.  1. Kortreist mat.( faktisk er det ikke mer enn 100 meter i luftlinje til kontorene deres)

Så oppdaget jeg at maten som kassene inneholdt var hentet hos lokale produsenter.
2. Min ide om å handle hos lokale produsenter  ble plutselig mulig- jeg trenger jeg ikke kjøre selv rundt på Jæren.

Og alle i familien spiser det de får. De synes faktisk at det er ganske spennende med nye retter som de ikke har prøvd før.
3. Middagen har rett og slett blitt en fest for mor å lage og jeg trenger ikke saumfare Internett for oppskrifter som kan være en ide å prøve ut når vi er mat lei. 





Vi har til nå valgt å få 3 middager levert hver uke og lager resten selv for å se om vi liker det som kommer i kassene.(Vi vurderer om vi skal oppjustere tilbudet til 5 middager ) Julen har jeg avbestilt  kassene men så begynner vi igjen den 4 januar.

Mandagen har liksom blitt en høydare her i hjemmet for da kommer mat kassen og når den kommer står alle med hodene nede i kassen for å se hva som skal serveres til middag de kommende dagene.

Klem fra Elin

1 kommentar:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)