lørdag 12. desember 2015

Inspirasjon til julaftens festbord kommer fra Danmark

Sponset innlegg


Jeg planlegger ofte hva jeg vil pynte julaftens bord med i god tid. Jeg legger det inn som en egen post på " huske" listen som jeg skriver tidlig på høsten. 
Dette året var jeg litt sent ute med planleggingen og da jeg fikk disse morsomme reinsdyrene dumpende ned i postkassen sammen med gåsen Holger, var planen for årets julebord klart. I år går vi for Danmark. Rødt og hvitt. 






Holger, Hr og Fru Rudolf fikk jeg fra Rikki Tikki og jeg klarer nesten ikke se meg mett på dem.
Jeg har tidligere hatt et reinsdyr par fra Medusa Copenhagen men jeg var uheldig å miste en kasse med julepynt i gulvet og dermed fikk Hr og Fru Rudolf ufrivillig amputert føttene sine. 

Denne gangen har jeg tatt vare på emballasjen de kom i og når julen er over skal de pakkes forsiktig ned og passes godt på igjennom hele året slik de kan tas opp igjen til neste jul.




Julaftens bord blir lekkert. Hvite duker, hvite tallerkener med gull, stjerner, polka griser, blomster i rødt hvitt og grønt, servietter fra Medusa Copenhagen med reinsdyr på , Holger som troner med nisseluen i midten sammen med reinsdyrene.

Noen samler på julekuler jeg skal begynne å samle på Medusa figurer! Medusa designer hvert år nye reinsdyr og Til mor fra Mor dette året er å tilføre min samling på 2 rudolfer- 2 nye. De stakkars reinsdyrene som ufrivillig fikk bena amputert skal erstattes i et par nye.


Klem fra Elin.







2 kommentarer:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)