onsdag 9. desember 2015

Lukt av lykke

Bilder: google

This girl looooooove Christmas! 

Jeg elsker koselige markeder, julemesser og små gater med spesialbutikker. Det er nok derfor jeg selv synes det er gøy å arrangere julemarked. Skape opplevelser og gode minner.  Det å kunne gå å titte, lukte, smake, lytte til vakker musikk og bare suge til seg julestemningen er rett og slett påfyll for sjelen.



Til helgen går turen ned til Egersund og julebyen.
Den åpnet sist helg men måtte dessverre holde stengt på søndagen på grunn av flommen som herjet sørvest landet.
Julegavene er vi ferdige med så turen til julebyen blir rett og slett bare kos sammen med familien.



Jeg er så heldig å ha vokst opp med at til jul skal det være kos. Jul er kos.  Dette er noe jeg har klart å videreføre til min familie. Vi er en kosete familie som liker å kose oss og til jul så er vi gode på nettopp det- å kose oss.

Kos i alle former, farger, følelser, smaker og lukter. Julestemningen her i huset kommer ofte med luktene av kanel, stjerne anis, nellik, ribberull og smaken av gløgg.
Jeg liker å kunne gå de siste ukene før jul og fylle opp skapene her hjemme med deilig julegodteri, kaffe, te, gløgg, småkaker og diverse andre delikatesser- enten det er selvlaget eller kjøpt på en spennende liten butikk.

Ting som spares til juleferien starter. Til kveldsmaten på lille julaften, julefrokosten julaftens morgen, til julaften eller når det kommer ventet og uventet besøk.


Jeg gleder meg voldsomt til å kunne kjøpe med meg hjemmelaget sjokolade fra Egersund sjokoladefabrikk, spekemat fra den lokale produsenten, drikke på vakre flasker, syltetøy og hjemmelaget ripssaft som blant annet brukes til å lage saus av til ris kremen som serveres som dessert julaften.  Deilige smaker og lukter som vi skal mumse i oss i julen. For en lykke! 


Klem fra Elin



1 kommentar:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)