tirsdag 24. november 2015

Tradisjoner


God Morgen  
Om  en liten 1 uke skal det første adventslyset tennes. I dag fant jeg frem et brett  som jeg fikk til morsdagen, som jeg har tenkt å fylle med mose, kongler, kubbelys, noen vakre glasskuler fra noen år tilbake. I løpet av uken skal morsdassgaven bli til årets adventsstake.
Adventsstaken, lysene på busken utenfor (som aldri blir tatt av bare skrudd av) skal tennes og adventsstjernen i vinduet er det første ordentlige tegnet på at det nærmer seg desember og advent.


Det å ta frem de samme tingene år etter år skaper stor begeistring her i hjemmet. Det er som regel jeg som står for pyntingen og  noe av pynten har faste plasser som juletreet, julestjernen, girlander i trappa, julestrømpene på peisen osv, men ellers så pleier jeg å pynte forskjellig fra år til år.
Ting jeg har kjøpt og brukt utendørs tidligere år, kan får ny funksjon innendørs osv

Det er faktisk veldig sjelden jeg kjøper julepynt men vi har en tradisjon her i huset som vi har holdt på i mange år. Vi kjøper en ny juletrekule til hver av oss hvert år. I fjor var det  heste figurer i gull som var årets nykommere.


Her om dagen fikk vi den første snøen. Det var ikke mange snø fnuggene men det var like vakkert som det alltid pleier og være. Vi går inn i en måned spekket med tradisjoner og her i huset blir tradisjonene våre virkelig satt pris på.
Til helgen skal det bakes sammen med jentene, det skal smakes og det kakene vurderes.
Og hvis det går som det pleier - så må det bakes enda en gang før jul for de første porsjonene med kaker blir oppspist lenge før vi har kommet til midten av desember.

Ha en strålende tirsdag. 

Klem fra Elin 

1 kommentar:

  1. Before spending your money on virgin brazilian hair uk you should first do preliminary research on what exactly are the types of hair extenders that are available. You can opt for brazilian hair uk which involves going to the salon and sitting for hours. If you don't have the luxury of time, you can always shop for the brazilian hair uk. All you have to do is pin them on your scalp in the morning and take them out before you go to sleep at night. There is no way your virgin brazilian hair weave will be damaged and you can still comb it naturally, without worrying about strands of lace frontal closure getting pulled out from your head. Once you have decided on the kind of extensions you want to use, the next step is to go online and look for remy hair extensions reviews. Why Brazilian if there are so many others out there.

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)