lørdag 30. mai 2015

Wash-dry-fold-repeat.


Vaskerommet vår trenger en opp pussing og vi trenger mer plass til yttertøy, sportsutstyr og en plass til å kunne stå å jobbe. Vaskerommet vårt er nok det rommet i huset som brukes mest (!) fordi det også er inngang for oss som bor her. Ofte ser det ut som om det har vært krig her inne og jeg rydder og rydder men på grunn av for liten skap plass og praktiske løsninger blir like fort rotete igjen.


Lyse vegger på vaskerommet har vært prøvd ut i nesten 18 år med lite hell. Det blir fort synlige stygge merker på veggene så nå skal det skriftes farge til en mørk gråblå farge- Tåkelur. Vinduskarmene som er furu ( jada - det finnes enda noen karmer i huset som ikke har blitt mala) skal bli hvite, det samme skal lister. Døren er jeg veldig usikker på  om skal males hvit eller svart. Tror det ville hatt blitt utrolig stilig med svart dør.
Garderobeskapet som vi har nå er 1 meter  og 50 cm bredt og 2 m høyt og som  inneholder 19 jakker, rideutstyr og ikke mindre enn 23 par sko, skal byttes ut med 2 pax garderobeskap fra IKEA.
Av erfaring vet jeg disse rommer mye for vi har ikke mindre enn 5 slike skap på forskjellige steder i huset. Jeg prøver å få til smarte løsninger når det oppbevaring, or de fleste som driver med hest vet at det blir mye utstyr til både rytter og hest og ofte har man flere jakker, flere par sko, hjelmer, vester osv I tillegg skal treningstøy, mopedhjelmer, jakker og sko også ha sin plass.


Når ting skal endres her hjemme brukes roomsketscher.com ofte. Da får jeg prøvd med tilnærmet like møbler og jeg ser fort om noe kommer til å fungere eller ikke.  Veldig greit med å kunne sjekke ut om møbler på den størrelsen man ønsker passer før man stikker å kjøper tingene.  Man danner seg også et inntrykk hvordan det hele vil se ut til slutt.




Men nå får vaskerom være vaskerom og jeg får begynne å tenke på dagens oppgaver....første post på listen er dugnad og  mat til arbeidsfolkene på rideklubben.

Ha en super dag folkens.

 Klem fra Elin

4 kommentarer:

  1. Du har visst nok å gjøre, men så lenge man har en plan, går det som regel fint. Vaskerommet ditt blir sikkert supert. Jeg har planer om å ta mitt etterhvert også, men så lenge jeg bruker det til masse hobbysaker kan jeg ikke ha det for fint heller. Gråblått har jeg lyst på, med hvite lister og jeg tror skapdørene også blir mørke. Jeg har svarte dører med egenmalte motiv i det andre kjellerrommet med hvite vegger, og det er trivelig. Lykke til og god helg!

    SvarSlett
  2. Mer plass til oppbevaring og flere systemer for å ha det ryddig og koselig føler jeg er en gjenganger her i huset også. Fin farge du har funnet til vaskerommet. Roomsketscher må jeg prøve ut; sikkert genialt nå som jeg planlegger nytt hus :) Lykke til med vaskerommet. Jeg er sikker på at det blir superfint, og gleder meg til bilder av resultatet ;)

    SvarSlett
  3. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)