fredag 22. november 2013

Velduftende...


Så fort de første sviblene dukker opp i butikken kjøper jeg med meg flere hjem. Dette er for meg duften av jul. Jeg husker godt jeg satt med nesen tett inntil sviblene i vinduskarmen til mormor og bare luktet og luktet. Det var nesten slik at jeg ikke fikk luktet nok. Hun likte de rosa best. De hvite er min favoritt.


Svibler er en forbruksvare her i huset i november og desember. Jo fler jo bedre og innen jul har flesteparten blitt byttet ut både en og to ganger.
Her blomstrer svibler på kjøkkenet, i stuen, på badet og i Tv stuen. I helgen tenkte jeg å kjøpe noen til å ha utenfor. Hvite svibler er så flott sammen med mose og kongler.

Mose og kongler ligger klar i garasjen ( plukket inn tidligere i høst) og da gjenstår det bare å dra ned på butikken å få kjøpt enda noen svibler.

Ha velduftende god fredag!

5 kommentarer:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)