onsdag 4. juli 2012

Utedo i hagen...


Et av mine mindre nyttig kjøp jeg har gjort på utenlandsreiser, har nå kommet til sin rett i hagen. Nemlig utedoen! 
Jeg kan verken tilby en gedigen  bunke med ukeblader Anno: "før jeg ble født", bilder av kongeparet eller en falmet fillerye på gulvet - slik jeg husker utedoen til min bestemor  men jeg kan tilby lys,varme og god stemning.  


Det var helt tilfeldig jeg kom over utedoen i kjelleren i en kasse merket med "stoffrester" Det jeg egentlig leita etter var stoff til å sy  meg et etui til laptoppen min. Det kan jo være fint å ha et vakkert etui å putte den i ha den i når vi skal feriere i Thailand.  Det samme gjelder for Ipaden.  Lyseblått etui med rosa små roser på, er mye finere et sort skinn etui synes jeg. 

På hode nede i kassen kom jeg over stoffrester fra et gammelt pyntelaken. Det skal bli stoltrekk til en gustaviansk spisestuestol som står i garasjen til svigerfar og svigermor. Den har stått på vent til en regnværsdag jeg ikke har "noe bedre å ta meg til". Den dagen har kommet. I skrivende stund har jeg sendt mannen opp for å hente stolen hjem.  Nå skal stolen bli hvit og få nytt trekk. 

Jeg koser meg med sommer og det håper jeg dere også gjør.


7 kommentarer:

  1. Hehe, den var søt da... da vet du hva du skal gjøre når "nøden blir stor" :)

    SvarSlett
  2. Å
    Den var jo riktig så skjønn:))

    SvarSlett
  3. Herlig...må smile:)

    Kose deg videre.

    SvarSlett
  4. hihihi, så søøøøt!!

    Ønsker deg en fin Torsdag..
    Nattaklem fra Jatte♥

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)