søndag 23. mai 2010

Ny krakk på 1-2-3


I dag har jeg tilbrakt de fleste timene her inne på kjøkkenet. Jeg har gjort ferdig noen møbler til Løå og  jeg har forandret noen møbler som tilhører hjemmet vårt.



Verktøy er noe som alltid ligger lett tilgjengelig her i huset. 
Hammer og malekost ligger alltid fremme på vaskerommet slik at jeg 
kan finne det uten at jeg må ut, ned eller opp. 
For å skifte trekk på en krakk trenger du en 
stifte-pistol, ekstra stifter, en tang og et skrujern. 
Hvis du ikke har batteri-drill. Og du trenger stoffet du skal trekke om krakken med.
 Ta av det gamle trekket. 


Gammel krakk med ikke fult så gammelt trekk ( jeg har funnet en bedre løsning)
Bruk det gamle trekket som mal for det nye, stifte det nye fast.


Love is in the air....


Og vips en helt ny krakk, iallfall helt nytt inntrykk. Jeg hadde mye stoff igjen da jeg resirkulerte duken, som det var kommet flekker på som ikke ville bort. Og tenkte at det ville være fint med en krakk på kjøkkenet i samme stoff som putene i slagbenken.....å det ble det :O)


Denne krakken ble trukket om i går. Denne skal selges i Løå neste helg. 



Likeså disse putene i grå lin.

 Jeg har mange ting på gang og storkoser meg her hjemme på kjøkkenet. 
Her er det sying, maling, decopage og kakebaking. Kaken heter jordbærdrøm.
 Jeg skal på jordbær slang om en liten stund for å finne jordbær til å pynte kaken med. 
Senere i dag skal vi til svigermor på middag. 


Men først.......





.....en liten is pause. 


Ha en fin dag videre. 

Tudeluuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

20 kommentarer:

  1. Flott krakk! Falt for det rutete mønsteret, gjorde seg veldig godt. Stilige bilder! Viser faktisk en krakk i innlegget mitt jeg også.

    SvarSlett
  2. Herlig mønster på stoffet ipå krakken og putene, elsker blått og hvitt ♥ Krakken er jo flott den og, herlige ben...

    Nydelige puter Elin, du er flink!

    Kos deg med is, og ha en herlig søndag!

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Så flink du er , Elin!! Kjempe-flotte møbler:) Is er deilig i varmen ... Vi spier masse is om dagen, vi også;)

    Ha en fortsatt fin pinsehelg!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  4. Kjempefint!
    Men jeg må nok innrømme at jeg likte best den første krakken med rosestoffet...(meg og roser vet du...)

    Klem Beth`s småting...

    SvarSlett
  5. Kjempefine krakker Elin!
    Du er jammen meg produktiv:)
    Kos deg med isen!
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  6. HEihe..så flotte krakker:)og puter:)Ha en forsatt god pinse..
    klem

    SvarSlett
  7. Det er ikke måte på hva du kan. Tenk å fikse dette helt alene. Jeg er mektig imponert.

    De linputene var en skikkelig fristelse. Hva koster de?

    Hvis jeg ser engler eller hjerter så faller jeg helt i staver.

    I hvilke sammenhenger er det du jobber med decoupage? Har du bilder av noe du har laget?


    Klem og lykke til videre med alle dine prosjekter.

    SvarSlett
  8. Flott krakk, fint med det rutete stoffet, jeg har også noen duker som fått flekker men som jeg vært for glad i til å kaste som kansje kan gjenbrukes til noen slike prosjekt.

    SvarSlett
  9. Hei igjen.

    Glemte å si at jeg har en konkurranse på bloggen min.

    Ny klem

    SvarSlett
  10. Så fine krakker...Likte alle jeg...Du har vært flink. Her orker jeg ikke å se på en malepensel eller stift maskin...lenge leve latskapen.

    Ha en fin søndag :)

    Klem fra Irina

    SvarSlett
  11. Hallo liebe Elin, nun muss ich doch auch bei Dir mal wieder vorbei schauen... Du warst aber sehr fleissig und dein Hocker sieht einfach wunderschön aus... gerne würde ich mir deine Scheune mal ansehen, aber Du wohnst leider nicht mal eben um die Ecke :-)))
    ganz liebe Grüße
    Marlies

    SvarSlett
  12. Du er virkelig et overflødighetshorn av idéer og ikke minst pågangsmot! Er kjempeimponert over alt du får tid til på en dag!

    Catje

    SvarSlett
  13. Sp fint med det rutete stoffet på krakken :) veldig fin den andre også og den store benken din er så vakker :)

    klem

    SvarSlett
  14. Wow, så flott den ble! Likte stoffet veldig godt:) Så flink du er!

    Ha en fortsatt fin pinse:)

    SvarSlett
  15. Nydelig krakk... det rutete stoffet var kjempefint...


    jammen står du på... og koser deg med is... herlig O=))


    klem O=)

    SvarSlett
  16. Så fin krakken ble og kjøkkenet ditt er jo også så koselig:)
    Kjekt når man slipper og gå hit og ditt for å finne det man trenger og kan ha det på en plass, her er det litt kaos for tiden og godt når oppusingen blir ferdig-
    Lykke til med Løå og salget-
    Er ofte innom for en tur på bloggen din og like ofte glemmer jeg å legge igjen spor, men jeg "sniker" i krokene;)

    Ha en fortsatt fin pinse!

    klem fra Eli

    SvarSlett
  17. Hei Elin :)

    Flott makeover.. ☺ Du er altså så super flink og kreativ... ☺

    *Nyyyt siste rest av pinsen*

    Klemmer ♥

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)