mandag 30. april 2018

Våren har blitt brukt til oppussing av stue...


Vi har pusset opp stuen og synes det var på høy tid med noen bilder. Siden vi har åpne løsning blir det litt bilder fra  kjøkken og stuen. Men uansett vil dere klare godt å se hva som er gjort. 
Da vi pusset opp kjøkkenet vårt byttet vi takplater og videreførte dette i stuen. 
I stuen har vi tapetsert med tapet fra Borge, den kommer fra kolleksjonen "Hav & Land". 
Kolleksjonen inneholder klassiske tapeter med  snev av det maritime. Vi har valgt striper i lysegrått, mørkegrått og brunt. 


Vi har malt vinduskarmene i stuen, satt i ny verandadør med mer vinduer, nye lister på gulv og i tak og satt i litt flere spotter i taket.


Jeg brukte lang tid på å finne tapet til stuen. Først og fremst for at det er så utrolig mye flott og velge mellom men det måtte også passe til kjøkkenet vårt. Ikke for mye mønster men jeg hadde ikke lyst å kjøpe en tapet som var helt ensfarget.'
Hell i uhell var tapetboken som jeg hadde funnet en fin tapet i utlånt så jeg fikke ikke sett den på nært hold men hun hadde da denne tapetboken fra Borge med navnet " Hav & Land"....



Vi bor veldig landlig, høyt oppe og lite innsyn så  jeg har valgt å ikke henge opp gardiner igjen. Vi har persienner på de to vinduene som vi har innsyn fra naboer i men det er i tv avdelingen og vinduene er veldig små ( 100x60) Så det spiller ingen rolle med tanke på lys. 


Vi har ommøblert litt og har valgt å ha litt mindre møbler og mer luft. Akkurat nå har vi lyseblå trekk på alle sofaene våre, men det funker nok best på den sofagruppen som du ser på bildet- for den blir nesten ikke brukt. Hjørnesofaen foran tven er det verre med. I kjelleren står en sekk med trekk som skal sendes til rens i beige kordfløyel som var på sofaen da vi kjøpte den men umulig å få fatt på som ekstratrekk. 
 Så det er en av tingene jeg skal gjøre den kommende uken....levere trekkene til rens. 


Det har rukket og bli mandag og i morgen er det allerede 1 mai. Det betyr fridag her i huset og vi skal slappe av, kose oss og krysse fingrene for at yr.no tar feil) Her er det meldt regn. 



Håper dere får en flott 1 mai. Jeg skal komme tilbake med flere bilder av tv krok og andre små prosjekter som jeg har brukt våren på. 

Snakkes!  Klem fra Elin 

5 kommentarer:

  1. Så fint det har blitt ! Likte blandingen av fargene . Og blått er jeg bestandig et godt valg 😉 Ha en fin mandag .klem Christina

    SvarSlett

  2. I like your site and content. thanks for sharing the information keep updating, looking forward for more posts. Thanks
    abcya |royal oil 365| hooda games

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)