lørdag 26. november 2016

Julepyntet og klart


God morgen og god lørdag! 
Denne uken har jeg brukt på å pynte huset. Jeg liker å pynte tidlig og siden jeg ikke overlesser huset med med nisser, engler og blinkende lys ( selv om det kan være fint det)  og kun holder meg til å tilsette tekstiler med rødt i, litt blomster og massevis av levende lys - blir jeg ikke så fort lei. 
Juletreet kommer frem i midten av desember, helst før jeg har ha det årlige juleverkstedet med mine venninner. 



 Adventsstaken ender seg fra år til år. Den er laget på " vi tar det vi har " metoden. De to siste årene har dette speilfatet blitt brukt som "stake". Jeg fikk dette av ungene til morsdagen  for snart 3 år siden. I år som i fjor bruker jeg hvite kubbe lys, kongler, forgylte nøtter, litt små gammeldagse julekuler som pynt. Nytt av året er tinnsoldaten som ikke er i tinn men glass  og som jeg kjøpte på Mester grønn. ( trykk på bildet hvis du vil forstørre bildene)


Det blir hvert år kjøpt inn litt nytt til jul og i år har det blitt kjøpt et par nye kjøkkenhåndklær i rødt og et par kunstige grønne kranser. Juletrær fra Riverera Maison, kjøpte jeg på Lene interiør i fjor. Lysestaken kjøpte jeg i forfjor på samme sted og kjøkkenhåndklær i merket Lexington kommer også derfra.
( det er min nærmeste butikk som selger dette merket og ligger både på Kvadrat kjøpesenter og i Stavanger. )


Det er lørdag, og fri. Og vi skal kose oss sammen. Her har vi lagt planen for dagen- bytur til Stavanger.

Jeg ønsker alle en fin lørdag 
og en koselig adventssøndag. 
Klem fra Elin:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)