lørdag 8. oktober 2016

Velkommen i kaoset


Hei og god morgen!

Her går renovering av kjøkkenet mot slutten og for første gang på lenge kan jeg gå ned i hovedetasjen uten å må gå i gang med å rydde unna verktøy før jeg kan smøre meg en brødskive. 

I forgårs ble kjøkkenet ferdig montert og i går brukte jeg store deler av dagen med å sette på plass alt som skulle være inni skapene. 

I dag har vi det for første gang siden august ryddig, vi har komfyr som virker og vi har oppvaskmaskin og vi trenger ikke gå på gjestetoalettet for å hente vann. 

Jeg skal ta bilder av kjøkkenet vårt som enda mangler en flik med tapet ( tapeten skal hentes i dag eller mandag), vi mangler fliser som kommer om ca 14 dager, vi mangler lister og vi har enda ikke hengt opp taklamper. Men dette er ting som hindrer oss for å bruke kjøkkenet. 



Vi har lagt nytt tak, Vi har blendet to små vinduer over vask ( bilde øverst), tatt ned plater for å endre rør og vi har endret det elektriske. På bildet øverst ser dere at kjøkken øya står igjen- den fungerte som arbeidsbord for snekkere og plass til å tilberede mat på ettermiddager kvelder. Den viser også hvordan kjøkkenet vårt så ut.
Når kjøkkenet var revet og veggene platet på nytt, tapetserte vi kjøkkenet med tapet fra Borge.


Stuen har fungert som oppbevaring for kasser med kjøkkenutstyr så den siste måneden har vi kun hatt tv kroken til å sitte i.
Søndag kveld ble kjøkken øya demontert og på mandag kom kjøkkenmontørene. Mens kjøkkenet ble montert gikk jeg igjennom kasser med kjøkkenutstyr. Jeg sortere dette i esker etter hvilke skap de skulle inn i og fikk kastet mye som enten vi ikke bruker, eller som vi har flere av samme sort.
Så når kjøkkenet var ferdig på torsdag var det enkelt for meg å få på plass alt uten å måtte springe frem og tilbake å lete etter ting.


Lørdag og endelig kan vi kose oss på kjøkkenet igjen. Stuen er ryddig og gulvene er fri for papp.
Jeg skal montere en hylle som skal opp på den ene veggen, vaske klær og henge ut sengetøy til lufting. Jeg må jo nyte det fine høstværet når vi er så heldige å ha det slik som nå.

Ønsker dere en vakker dag. 

Klem:O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)