tirsdag 18. oktober 2016

Utstillere på julemarkedet



Det beste med tirsdagene er at jeg har fri...iallfall fall for den betale jobben min.
Siden det ikke er mer enn litt over 2 uker til julemarkedet så begynner ting å dra seg til. Det er stadig ting som skal ordnes, organiseres og diskuteres.

Dette året er vi med nesten 50 utstillere med på julemarkedet. Er det ikke fantastisk! 

Utstiller som Ålgård blomster (som har vært med fra starten av), flere strikkedamer, kunstnere, butikken Linus og Lykke (som selger de fineste klær og leker fra Maileg.)  Søya  (gårdsbutikken som ligger her i Gjesdal kommune er med ) og  dette året har vi til og med en dame som selger tysk julepynt.  

Vi kan by på gammeldags godteri, smultringer, spekemat, saueskinn, leker i tre, nisser, engler, smykker, pynt til hjemmet, pynt til hagen, spekemat, kranser, mansjettknapper, re-design, toalettmapper, sydde klær heklede klær og strikkede klær til både barn og voksne.

 Det er salg av kaffe, middag, kaker, dessert, smultringer og popkorn. 




Dette året blir litt bedre enn i fjor og dette året vil jeg gjerne ha frost og muligens litt snø. Det ville blitt helt magisk.
Men nå drømmer jeg meg helt bort i spekemat og sauseskinn...jeg må stikke jeg skal jeg møte en gjeng med nye menn og damer som aldri har vært en del av Løedamenes julemarked før.

De skal se hvor de skal stå, planlegge utstillingen sin. For det er jo viktig hvordan det ser ut... Jeg synes helheten er viktig.  Gammeldags, fint pyntet, klær som passer til. Levende lys, gode dufter og vidunderlige smaker. For dette er ikke bare et julemarked - Det er en hel pakke med opplevelse...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)