torsdag 10. mars 2016

Planleggingstorsdag



Hei og god Torsdag!
Torsdag og det nærmer seg helg. Det skal bli utrolig deilig. Ekstra deilig er det å tenke på at det bare er litt over 1 uke til påskeferie.  Påsken har jeg allerede begynt å planlegge og skal bruke noen timer nå på morgenkvisten til å gjøre meg ferdig med handlelisten. Tidligere år har vi tilbrakt på sprangstevne som avholdes fra Skjærtorsdag til 1 påskedag. Siden påsken er tidlig i år har stevnet blitt utsatt noen uker. (i fjor opplevde vi at vi måtte vente flere timer på å starte på grunn av frost i bakken ) Derfor blir det hjemmepåske - noe som skal bli skikkelig deilig.


Dagsturer, aktiviteter og kos sammen med familien er planlagt og nå planlegges maten de forskjellige dagene. Jeg liker ikke stress så det å planlegge spesielle ting som skiturer, besøk, overnatting osv, hva vi skal spise,  er veldig godt å forberede på i forkant. Det å tenke igjennom hva som skal spises er egentlig ganske praktisk for samtidig som det planlegges noterer jeg hva vi trenger å handle inn uten å glemme noe. Av erfaring så vet jeg at butikkene kommer til å koke neste fredag.



Kommunen vi bor i er for mange siste stopp før fjellet og Sirdalen. Mange  velger derfor å legge matvarehandelen deres til påsketuren, i butikkene her før de vender nesten oppover mot fjellet.
Det merkes! Fredagen den første helgen i påsken og Onsdagen før skjærtorsdag er det skikkelig kaos her, med blide og veldig "klar for ferie" påsketurister.

Det er rett og slett veldig lurt å ha med en  handlelapp disse dagene - og det har jeg startet med å forberede.


Selv om vinteren har kommet tilbake er jeg fortsatt i vår-modus. Jeg er så klar for spyling av gårdsrom, rote litt i blomsterbedene, plante litt og gå uten jakke. Jeg finner trøst i vakre bilder som får tankene bort fra minusgrader, snøfiller og iskalde vinder.

Torsdag og jeg skal bruke formiddagen til å gjøre huset klar til helg, handle litt og kose meg her hjemme.

Ha en strålende vakker torsdag. 
Klem:)

3 kommentarer:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)