lørdag 19. desember 2015

Julerødt

Bilder: Pinterest


JUL...
Juleferien har nesten startet her i huset og de fleste er i julestemning og klar for noen velfortjente fridager. Røde julestjerner har blitt kjøpt inn og når de røde stjernene kommer i hus ja da er det jul. Advent pleier som oftest å bestå av hvite, gull og grønt og noen dager før jul da juler vi det hele opp med rødt. HERLIG!





Små røde julete fargeklatter i form av noen blomster, en skål med røde epler, et par julekuler, en rød strikkegenser som kun brukes om jul og som for henge fremme i gangen som pynt og på kjølige morgener er lett å hente å ta på seg, skaper julestemning i hjemmet. Det er ikke så mye som skal til.


I dag skal jeg gjøre det siste innkjøpene før jul. Jeg tar alltid meg en bytur før jul, nyter det å ha det meste under kontroll, bare kose meg, gå å titte, lukte, nyte og spise lunsj på et av byens spisesteder.

Imorgen starter julen her i familien. Da er det den årlige julegrøtsamlingen hos Tanten til mannen. En koselig tradisjon som alle liker. God mat, godt selskap og masse lått og løye ( morsomheter) I morgen skal vi i samme slengen feire nevøen min, svigerfar og svigerinne som alle har hatt bursdag.

Men nå skal jeg få unna  litt klesvask  før jeg reiser til byen.

Ha en fin fin lørdag. 
Klem fra Elin

2 kommentarer:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)