søndag 12. juli 2015

Vakre Fjällbacka


 S O M M E R 



Ordtaket borte bra men hjemme best stemmer på en prikk. En liten uke på farten og jeg synes det er stor stas å komme hjem igjen. Låse oss inn, lempe gangen full av kofferter, poser og diverse dilldall som har blitt med hjem fra ferien. Borte bra - hjemme best.¨


De som følger meg på instagram  (@prinsesselin)  har nok fått med seg at vi var i Gjöteborg og Fjällbacka. Sistnevnte er et av de vakreste stedene jeg vet og hadde jeg fått tilbudet om å flytte hit tror jeg at jeg faktisk hadde vurdert det seriøst. Et nydelig lite sted der alle kjenner alle, rolige vintre og et yrende folkeliv om sommeren.

Små butikker med alt fra kjente merkevarer til mindre kjente merker. Klær, blomster, interiør, kortreist mat i skjønn forening. Kafeer med deilige smørbrød, kaker, mennesker som ler og snakker mens de fortærer et stort rekesmørbrød med nypillede reker og deilig kaffe. 
En liten spasertur på bryggen for å titte på alle seilbåtene som ligger i havn. Nyfisket fisk for noen tiere kjøpt hos en av de lokale fiskerne og duften av sjø og tjære.  
Livet er godt å leve i Fjällbacka











Det er søndag og dagen skal brukes til klesvask, baking, lese slutten på en god bok og bare nyte søndagen i rolig tempo.
Ha en fin fin søndag.
Klem fra Elin

1 kommentar:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)