mandag 28. juli 2014

Homecoming queen og gratulerer med dagen!


Hei og god mandag!

Jeg er inne i sommerens siste ferieuke og den skal både brukes godt og tas godt vare på. Det er deilig å være hjemme igjen og det er deilig å fortsatt enda ha ferie en hel uke til. Så får man roe litt ned før jobbstart.



Etter å ha vært på reis i 12 timer i går var det ekstera hyggelig å komme hjem til disse fine damene i Velkomstkomiteen. Koffertene ble stående midt i gangen og ingenting ble ryddet på plass men det ble en koselig kveld ute på terrassen med skravling og mye latter.


Siste natten lå vi i Sverige. Jeg elsker sverige og for andre gang denne sommeren var jeg her. Denne gangen var vi i Malmø og Munkedal. I munkedal er jeg ganske godt kjent og har vært der tidligere men jeg har aldri overnattet i Munkedal før nå. Hensbacka herregård. For et vakkert sted! Gården er bygget på 1700 tallet men det har bodd mennesker på " gården" så langt tilbake som for 11000 år siden. Det er her de mener de første menneskene bosatte seg i Sverige og har gjort mange akeologiske funn etter dem.

Ta turen innom for stedet er verd et besøk. Gå mellom 300 år gamle trær, ta en tur opp i andre etasje å flytt på ting, gå ned igjen og når du kommer tilbake har det på mystisk vis flyttet seg tilbake på plass. Det er bare Ester som rydder og hun rydder visst en hel del.  Jeg legger ut en link til nettsiden deres så kan du gå inn å ta en titt. Her

Men det er mandag og jeg må få litt orden her hjemme. Dagen blir viet til klesvask og støvsuging før vi skal i selskap til Stian, datterens  kjæreste som fyller 17 år. Gratulerer med dagen Snille Stian!


Ha en strålende fin dag. Klem fra Elin 


2 kommentarer:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)