mandag 11. november 2013

Turkis, natur og engler


Engler er noe jeg ikke kan få nok av. Sommer som vinter pyntes det med engler her i huset. Mine engler er ikke spesielt julete av seg men likevel synes jeg at englene virkelig kommer til sin rett på denne årstiden. Mitt nyeste tilskudd av en pute i en ellers så rik putesamling er med nettopp et par engler på.


Vintage  og vakre engler med et hint av pastell. Turkisfargen på kjolen til en av englene er så vakker at jeg kunne hatt malt en hel stuevegg i denne fargen ( hvis mannen hadde gått med på det). Jeg må nok nøye meg med turkis i små doser men jeg er stadig på jakt etter pynt og tekstiler i denne vakre litt sarte fargen.


Nå for tiden inspireres jeg av å lese gamle bøker. Den aller første boken jeg kjøpte om fransk landstil, ble kjøpt i Danmark på gården til Jeanne d arc living. Jeg var på besøk der sommeren 2007 og da var den første boken deres, (signert) en av tingene som ble med hjem fra denne skjønne gården utenfor Randers. I disse dager brukes den som inspirasjon for oppsatser med naturmaterialer.

 

Farger og naturen inspirerer i disse dager. Å kunne gå ut å dra med seg noen kongler og greiner hjem. Dette er årstiden for kreative krumspring og ideene lar ikke vente på seg. En stige i bjørk, en stjerne i granbar, en stor krans i einer er noe av tingene som står på listen som jeg skal kose meg med på spaserturene mine.
Når andre tar med seg  grillpølser og kakao i sekken - så finner man sag, avbitertang og sort søppelsekk i min. Det beste av alt er jo at den vakreste pynten er gratis!


Jeg ønsker alle en ny fin kreativ uke




9 kommentarer:

  1. Hei Elin, du viser oss alltid så mye fint her på bloggen din! Jeg følger deg med stor glede og finner mye fin inspirasjon her hos deg. Gleder meg til å se mere nå fram mot jul :) Du må gjerne sjekke giveway inne hos meg...jeg har flere gående, så meld deg på om du finner noe av interesse. Da må du ha ei riktig god og innholdsrik, ny uke Elin :)
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett
  2. Hei, engler brukes her i huset året rundt også, men kanskje litt ekstra mye på høst og vinter. Både i form av engler, men også englevinger, print på tekstiler og lysholdere.. Nydelig dekorativt og nydelig bilder :-) Klem fra drømmeboden!

    SvarSlett
  3. Engler kan brukes hele året- de er helt skjønne :)

    Ønsker deg en fin uke

    Smil og klem Monica

    SvarSlett
  4. Engler gir god energi! Nydelige bilder hos deg som alltid! Fin uke! klem Siv:-)

    SvarSlett
  5. Kjem litt englar fram her og når jula nermar seg, før var dei framme heile året :)
    Den boka har eg og, ikkje så heldig at den er signert, men er hvertfall full av flott inspirasjon :)
    Ha ein fin kveld!
    Gina

    SvarSlett
  6. Nydelige engler, man finner alltids en plass til de :-)

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)