torsdag 24. oktober 2013

Om å bare hoppe i det...

 Meg og Liv på julemarkedet i fjor

Hei og god torsdag! 

Torsdag og bare noen få timer til helg. Det skal bli godt. Helgen skal i stor grad bli brukt til å gjøre ferdig ting som jeg har laget til julemarkedet. Planlegge standen vår på julemarkedet, bake julekaker sammen med noen venninner og jeg skal kose meg inne i ruskeværet.


En uke igjen til marked. En uke....jeg synes nesten jeg skrev om markedet her på bloggen for første gang denne høsten.
Det har blitt laget mye selv om jeg "egentlig ikke kom til å rekke noen verdens ting" siden Liv studerer, jobber, er småbarnsmor på en og samme tid...travelt veldig travelt. Et julemarked på toppen av det hele, fristet liksom ikke helt.

Etter noen runder i tenkeboksen kom jeg frem til at  fem år med praksis  som løedame og "julemarkedfikser"  ville jeg fint klare  å organisere julemarked alene.




Nå noen måneder senere og med 20 gamle og 20 nye utstillere i boks har julemarkedet tatt helt av. Senest i forgårs ringte Rostrup kaffe & litt te for å høre om vi hadde plass til dem også på julemarkedet.
I morgen kommer lokalavisen, til uken blir det veldig kjekt og sånn "Adrenalintravelt"  ( Travelt på en fin fin måte som gir et kikk og som jeg blir helt gira av) med å få på plass de siste tingene før portene kan åpnes søndag 3 november kl 12.


Og planen om å kun bruke tid til å  organisere marked og ikke bruke tid på å lage ting til markedet selv....det gikk i vasken første uken...konklusjon: Å organisere julemarked er gøy!

Går du med planer om å gjøre det samme så er mitt råd. GJØR DET! ( som en lærer jeg kjenner til har sagt til elevene....det er bedre å drite i buksa enn å dø av forstoppelse...velvalgte ord)

Jeg ønsker alle en deilig torsdag!


5 kommentarer:

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)