torsdag 4. april 2013

Min urtehage innendørs


Jeg innrømmer det igjen at mitt lag med levende planter er ikke alltid det mest stabile. Noen planter som  Hjerteranker, Husfred og Eføy får jeg veldig godt til, mens planter som Hortensia blir brune på både blader og blomster før jeg omtrent har fått dem inn i hus. Urter på rot kan jeg bare glemme. De takker for seg allerede i bilen hjem fra butikken.

Derfor var det en stor glede da jeg var innom en interiørbutikk tidligere i vår og oppdaget kunstige urter. Nå har jeg aldri sjekket ut hvor mye fett urter inneholder, men disse - disse er garantert fri for kalorier.


Sammen med urtene fulgte det flaske og etikett i en litt rustikk stil som passet meg godt og står man i andre enden av rommet så ser de faktisk helt ekte ut.  Man kan til og med bevege seg ganske nærme før man begynner å ane at her er det ugler i mosen.

Skulle du som meg gå på en smell med de ekte utrene så kom jeg over et fiffig tips for en tid tilbake.

Klipp eller hakk dem opp med en gang du kommer hjem med de nyinnkjøpte urtene. Finn frem et isbitebrett, fyll i vann og legg urtene oppi, inn med hele sulamitten i fryseren og vips så har du ferdig, friske urter til både sauser og supper. Smart ikke sant?!?



Men dere det er torsdag og snart helg, sola skinner fortsatt og livet er herlig!

Jeg ønsker alle en strålende god dag.


3 kommentarer:

  1. Hei på deg;)
    Så lurt da, jeg har nok de samme grønne fingrene som deg, eføy ruler jeg mens hortensiaen er ett trist kapittel...;)
    Men disse urtene fikser jo jeg også, smart;)
    Ønsker deg en herlig torsdag;)

    SvarSlett
  2. Kjenner af gartneren i meg sliter litt med dette altså.... sorry.. ;-)
    MEN, flaskene var kjempesøte! :-D

    God helg! :-)

    SvarSlett
  3. Så fine de var da. Skikkelig herlige.. Hadde vært noe for min søster som jobber offshore, så har hun alltid noe "grønt" når hun kommer hjem igjen. Egentlig kjekt for meg også, er god på å drepe planter.

    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)