tirsdag 16. oktober 2012

Englekor på konsollbordet...


Englekoret står på kjøkkenet å nynner samtidig som  jeg tramper takten med den ene foten mens jeg trår på pedalen med den andre. Sypedalen! Jeg syr flere kor søstre på symaskinen med englesang som bakgrunnsmusikk.
De minste kor englene er ca 45 cm mens den største  er ca 65 cm. Litt sånn forvridd og uten fyllvatt ligger en enda større engel på kjøkkenbordet. En " "Passe på huset ute på trappa engel"  å venter på å få former, kjole og pynt.


 Jeg liker dill, dall og detaljer. Det liker englene  mine også. 



Jeg elsker gammelt leketøy og har laget i år som i fjor en annen utgave den gode gamle stokkhesten.


Stokkrein!  Rudolf  fungerer nemlig fint som ridehest! Hvis man ikke har lyst til å ta seg en runde i vill galopp med Nissens beste venn,så  gjør dem seg perfekt som pynt på barnerommet...

Med mann og datter er i stallen har jeg huset for meg selv. Det utnytter jeg  sammen med englekoret og  stokkrein som hjelper meg med å holde takten. Kreativ kos ved kjøkkenbordet. Jeg ønsker alle som er innom en fin fin høstkveld.

10 kommentarer:

  1. Hei,
    Disse er så fine,
    Selger du til oss som ikke kan komme til julemarked å?
    Klem fra Sylvia

    SvarSlett
  2. Du lager så masse flotte ting,så imponert av å sjå:)
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Åååh, superfine engler!! Kan tenke meg en stor sånn en er en drøm å ha på trappa!! Du er så flink!! Fin fin kveld til deg :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine,Elin! Du er som vanlig en superinspirator på sømsiden!
    Klem♥

    SvarSlett
  5. ihh hvor er de fine. Jeg har lige købt den nye tildabog og er allerede igang med en ballerina. Held og lykke med julemarkedet.
    Og rigtig god dag
    Mange hilsner Heidi

    SvarSlett
  6. Kjempekoselige englejenter:)
    Å de stokkkreinene var meget sjarmerende;)
    Ønsker deg en god helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Welcome Elin :)
    I plan on such horses on sticks make my sons for Christmas.
    You did not look for the summer, and so cool posts here.
    Do you can pattern the Pixie elf?
    Looking for it for a long time and I can not find anything on the internet.
    Instead, I suggest a different pattern. I have a lot of books Tilda.
    And you were in Poland!
    What experience?
    How do you like this part of the Polish?
    I live in the east, near Lublin.
    In Lublin, it was a huge concentration camp - Majdanek. Died there 230 000 people
    You can read here:

    http://www.majdanek.eu/

    http://www.izrael.badacz.org/historia/szoa_obozy_majdanek.html


    Best wishes!

    marapuama@op.pl

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)