mandag 30. juni 2014

Grått vær og kladdkaka


S O M M E R F E R I E M A N D A G

Her er det grått ute. Noe man faktisk ikke får gjort noe med  så jeg velger å se på gråværet som et deilig avbrekk til alle disse solrike dagene vi har hatt her i Rogaland.

Litt kjøligere har det også blitt og når det først er grått passer det meg bra. Da blir jeg mer effietiv.





Jeg er ekspert på å kose meg og i dag skal jeg bake noe godt til kaffen. En enkel og veldig god svensk klassiker, som alle som har  en stekeovn og en rund springform kan få til.

K L A D D K A K A

2 dl hvetemel
2 egg
100 gram smør
2,5 dl sukker
1 ss vaniljesukker
3 ss kakao


Smelt smør i en kasserolle. Vips egg og sukker luftig.
I denne rekkefølgen visper du inn kakao, vaniljesukker, mel og smør. Visp til en jevn røre.  Bruk en smurt rund form. ( kan være lurt med bakepapir i bunnen av formen)


Stekes midt i ovnen ca. 20 minutter på 175 grader.


Kladdkake skal være litt klisset og fuktig i midten. Pass på å ikke stek den for lenge.
Avkjøl kaken i romtemperatur før servering.
Serveres med jordbær, nypisket krem eller vaniljeis.





Dagen i dag skal tilbringes rundt dørene her hjemme. Deilig! Det skal vaskes klær og det skal pakkes til ny ferietur og så skal det slappes av... og i dag er det jo perfekt vær til å sitte i godstolen å lese en påbegynt kriminal.


Jeg ønsker alle som er innom her 
en fantstisk mandag. 

Klem fra Elin 


3 kommentarer:

  1. In today's planet, folks are greater than alert to just what trend brings in their mind. We all make an effort to help make yourself seem far better together with rolex replica assistance from all sorts of components. You'll find so many organizations creating females components that are included with beautiful layout and also good quality, yet notwithstanding the particular popularity or perhaps bundle of money or perhaps louis vuitton replica also the particular originality in which their particular models keep, you can find simply no some other hand bags who have an even more common identify understanding that tend to be wanted and also employed being a marker for your private cost-effective position and also excellent trend style regarding females since Gucci hand bags. Being a well-known chanel replica bag maker, Gucci's greatest have got fantastic final results could be the different Gucci hand bags numerous kinds of females. Gucci will make many different suitcases, coming from louis vuitton replica the favorite hobos to enable you to methodize hand bags, duffels in addition to journey bags. In addition to most of these, specifically utilize your overall common sense , nor buy your finances coming from rolex replica watches sketchy areas just like Chinatown, dress zones along with bag celebrations.

    SvarSlett
  2. Kladdkake har jeg faktisk aldri prøvd meg på. Men nå har jeg jammen oppskriften og kanskje jeg endelig skal prøve meg på den. Takk for at du deler. Nydelige bilder du har som vanlig.

    Ha en fin dag du også!

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)