onsdag 2. oktober 2013

Ferien er snublende nær...


Beige, brunt, hvitt, natur, lin, grått og lyseblått er vakkert sammen. Jeg liker kontrasten mellom det myke, lyse, lette og  litt røffere materialer som lin, sink og  tre.
Høsten i seg selv er en kontrast. Den ene dagen skinner skolen og det er godt og varmt ute mens neste dag så blåser det kuling, regner og er skikkelig surt.
Voksduken har ligget sammenbrettet i et skap lenge ( brettet og brettet...) og har fått kommet frem nå av to grunner.  Sånn praktisk sett er den genial når man bruker kjøkkenbordet til arbeidsbord for kreative sysler. Stempelsverte og lim er ikke vakkert på et hvitt kjøkkenbord. Den andre grunnen er at jeg liker fargen. Spesielt nå sammen med lyseblått og hvitt. Visst er den krøllete etter rull og stapp brettingen min men om et par dager- da har den forhåpentligvis rettet seg ut igjen.



Kjøkkenet blir mye brukt nå om kveldene. Her mikkes og makkes det og jeg "gal-koser" meg som vi ville hatt sagt det på jærsk.
Innimellom stopper jeg opp og kjenner på den gode følelsen av at høstferien er snublende nær. Det skal bli godt med en ukes ferie, godt å få brukt dagene til kreative ting, til å få orden her hjemme, til å lese interiørblader, bøker og godt å bare være til...

Jeg ønsker alle som er innom her på 
besøk en fin fin dag.


3 kommentarer:

  1. Veldig koselig hos deg! -Og helt herlig den kaninen! :)) Nedtelling til høstferie her også, den skal brukes til masse innekos om det blir regnvær! ;)

    Ha en fortatt fin uke! :0)

    Stor klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett
  2. Nydelige farger og herlig stemning hos deg :-)
    Kos deg og ha en toppers høstferie!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Jeg kan se du har llink til min blog - men jeg har haft problemer med mit gamle domæne - er jeg startet med et nyt domæne. Håber du vil linke til mit nye www.nordiskgammelt.dk
    Jeg har selvfølgelig også linket til din blog.
    På forhånd tak
    Lise

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)