mandag 10. juni 2013

Mitt tidligere liv som morelltre klaterer


Nå har nedtellingen startet mot sommerferien for alvor, og for hver dag som går krysset det av i kalenderen på ting som står på "må huske å gjøre før ferien starter". Vi reiser dagen før skolen slutter og når resten av gjengen kan glede seg til siste arbeidsdag sitter vi på flyet til Thailand. Men før den tid er det mye som skal ordnes. Det blir altså ikke to uker på latsiden før ferien.


Før helgen var jeg innom Rema 1000 og kom ut igjen med moreller. Som  regel pleier morellene å være i overkant dyre, men disse kostet 10 kroner hektoen.

Moreller får meg til å tenke på når jeg og min barndomsvenninne hang oppe i trærne å spiste oss syke på moreller.
Moreller er noe av det beste jeg vet og jo mørkere de er  jo bedre er de. Vi kunne oppholde oss timevis opp i trærne og etter flere barndomsår som morelltre-klatrer har jeg blitt over gjennomsnittet flink å ta meg frem både i fjell og i trær  (nå skal jeg innrømme det at det er sjelden jeg klatrer i trær foruten hvis jeg skal redde katter som har kommet opp og ikke klarer å komme ned igjen men sånn ellers så har jeg lagt tre-klatringen på hyllen)


Det er starten på enda en uke og siste innspurt for elever og lærere før det er kroken på døren og vi kan ta en velfortjent sommerferie. Uken skal nytes sammen med familie, venner, kolleger og elever og vet dere, denne uken kommer til å bli fin. Det har jeg nemlig bestemt!

Ha en strålende fin uke!

3 kommentarer:

  1. Moreller er bare så godt, har spist flere kilo alt i år. Og mer blir det fremmover.
    Enig i med det at det mørkeste er best.
    Har lignende barndommsminner fra min bestefars
    frukthage, men jeg klatret ikke, turde ikke det.
    Men vi spiste så mye moreller vi bare orket en periode på sommeren.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  2. Hei

    Spiser de ikke selv men jeg har morelltre i hagen.Har aldri kommet særlig frukt på det ,men i år har blomstringen vært imponerende så kanskje er det håp:)

    Uansett flott å se på da.
    En fin dag til deg!

    Tina;)

    SvarSlett
  3. Moreller er godt! Oj,så herlig med tur til Thailand da! Nei,er endel man skal gjøre klart i huset før man kan dra.
    Nyt mandagen.
    Klem Christina ♥

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)