onsdag 20. mars 2013

Saft som stopper tiden...



Jordbær med fløte og sukker er en stor hit. Jordbær på glassflasker i mars er også en hit. Idet man setter glasset med oppblandet saft til munnen og tar et par små slurker er det akkurat som sommeren smyger seg inn under huden og i et bittelite øyeblikk kjenner man solstrålene varme, hører humlene suse og har to måneder med sommerferie foran seg. 

Flasken står på kjøkkenbenken og minner meg på at tiden flyr. Jeg synes nesten at vi nettopp var  ferdig med juleferien. 

I overmorgen starter mange på påskeferien. Hvis tiden flyr like fort som nå så er det ikke lenge til jeg viser peoner, friske jordbær, sommerblomster og snakker om sommerferien, her på bloggen.

Derfor har jeg tenkt å holde en gå sakte aksjon i påsken.   Gjøre ting i sakte tempo, nyte hvert eneste sekund, la tiden bare daffe avsted og ha minst mulig planer. Ja rett og slett gjøre påskeferien dobbelt så lang. Ta meg tid til å lese den boken som har ligget på vent på nattbordet i flere uker, ta seg tid til å nyte sola, hagen og familien. Jeg skal nyte tiden for tiden går så alt for fort. Rett og slett stoppe opp å nyte nuet.



Tenk det at en liten flaske med jordbærsaft kan stoppe tiden. Ja også noen tanker om hvordan jeg vil disponere min tid. For det er jo vi selv som bestemmer...til syvende og sist.


Jeg ønsker alle en vakker kveld, en fin torsdag. Jeg skal bruke de to siste dagene før ferien til å bare glede meg over at det snart er ferie.






8 kommentarer:

  1. Hvor får man tak i en slik en da? Den så og hørtes veldig god ut :)

    Ha en fin dag
    Klem fra Anette:)

    SvarSlett
  2. Oi, den så utrolig fristende ut da!!
    Jordbær er virkelig smak av sommer :)

    SvarSlett
  3. Ja noen ganger må en prøve å stoppe tiden litt. Bare kose seg og nyter hvert minutt.
    Nyt denne dagen og helga så godt du kan :)

    SvarSlett
  4. Jeg trenger sårt å stoppe tiden, og få en liten smak av sommer.... ;) hvor er safta fra? :)
    Påska skal bli nydelig, masse familiekos og stille dager uten planlegging.... :)

    SvarSlett
  5. Så fint innlegg! Jeg lagde ripssaft i sommer, og tror jammen det er litt igjen i fryseren.. ;)

    SvarSlett
  6. For et hærlig innlegg. Tror jeg følger deg på den, og ikke stresser med alt man bør/skal gjøre i påsken, men bare ta livet med ro og nyte øyeblikket.

    Ønsker deg en super påske.
    Klæm Susanne

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)