torsdag 15. desember 2011

Juletre-pynte dagen


I dag skal juletreet pyntes her i huset. Julepynten har blitt tatt frem og ligger utover stuegulvet, julemusikk på full guffe og god kaffe. Hjemmelagd pynt, Ting laget på skolen,  i barnehagen, noe arvet og noe kjøpt. Det samme som i fjor og et par ny innkjøpte for anledningen. Når juletreet kommer på plass da er det jul.


4 dager til på jobb så tar  jeg juleferie helt til neste år. Deilig! Planene er klare. Minst mulig sammen med mest mulig familie. Middagsselskaper, bursdagsselskap, sene og lange frokoster, filmer, spill og moro.
Hvis noen mener jeg burde tilføre mer rødt i stuen så kommer det. De røde julestjernen har ikke kommet på plass enda. De er så vanskelige å holde fine at de kjøpes dagen før dagen.


Mosehjertet derimot er ikke så vanskelig å holde fint. Det er av plastikk og kommer nok til å være like fint til neste år og år etter der. Prinsesse skoen har blitt en av tingene som er bevis på at julen er her. Når prinsesse skoen kommer frem, da er det jul.

Jeg ønsker alle som er innom en deilig torsdag


17 kommentarer:

  1. Så koselig ♥
    Gleder meg til og se;)
    Have fun!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Helt nydelig <3
    Ser vi har samme sofaer, elsker Ektorp fra Ikea :)
    Askepott-skoen var bare helt nyyydelig, og julaften kan du jo selv sette deg ned, se deg rundt og føle deg som henne selv <3

    SvarSlett
  3. En herlig dag til deg også.
    Her kommer nok ikke treet i hus før om ei uke kan jeg tenke meg. Mulig det blir rett over helga. Får se når tid jeg får tak i et. Har fisket etter noen furukvister som jeg hadde for etpar år siden. Og de kommer i tilfelle til helga.
    Kos deg med julepyntingen :)

    SvarSlett
  4. Kjempekoselig stue du har, gleder meg til å se den ferdig pyntet :))

    Koselig at du likte soverommet mitt også forresten :))

    Ha en fortsatt fin adventstid:))

    SvarSlett
  5. I morgen skal juletreet pyntes her og siden vi har kunstig tre hatt i mange år nå, kan det pyntes tidlig. Og da er alltid yngste barnebarnet, Marius på 5 år, med for å montere treet. Han holder rede på fargekodene så grenene blir plassert helt riktig. Han sier selv at han er "Juletrebyggmester" og det behøves, helt klart!

    Kos dere med julepynting i dag!
    Vakker Askepottsko du har på brettet ditt...:-)

    SvarSlett
  6. Koselig og fine stemningsbilder.
    Kos deg med juletrepyntinga.
    Ha fine førjulsdager og kos deg.

    SvarSlett
  7. hei,
    tenkte på det samme, ja å pynte juletre, da er det jul så absolutt,
    ha en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Nydelig lysfat du viser!
    Og den prinsesseskoen var jo helt magisk;) Får Askepott tanker med en gang:)
    Kos deg med juletrepynting!
    Her er det lillejulaften som er dagen for det.
    Ha en fn julekveld!
    Klem

    SvarSlett
  9. Så koselig! Elsket den prinsesse skoen!! Ble inspirert til å ta kluten fatt her.. så strøkent ut hos deg:-)

    klem

    SvarSlett
  10. Jättefin blogg ... Kram karina

    SvarSlett
  11. Nydeligt fad du har pynta!!:) God helg!!

    Klem:)

    SvarSlett
  12. Ja noen like det sterile sykehus opplegget.Selfølgelig er det fint at huset innvendig ser lyst å trivlig ut, men det kan du også gjøre med litt farger. Da ser det mere hjemmekoslig ut.Så slipp fargene løs nå i julen og pynt opp med masse nisser, engler .og det som hører julen til + noe mer. La fargene få komme til.Det er jul 1 gang i året .La det sterile hvite få litt vile nå i julen.For det kan du skape resten av året. God Jul med masse julefarger.

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)