mandag 19. juli 2010

Vel hjemme sammen med gamle skatter...



Nå skjønner jeg hva dere mener, dere som har skrevet om dårlig sommervær i kommentarene!
Fra å ha hatt fint vært stort sett hele feieren foruten et par dager før vi reiste til Sverige, et par regnskyll som virkelig var forfriskende i 28 varmegrader og tordenværet vi havnet midt oppi sist mandag, har jeg bare hatt fint vær denne sommeren. Det var det rart å komme hjem til 14 grader, stabilt regn og skikkelig grått. 

Jeg er så takknemlig for at vi har hatt  noen fantastisk sommervær for da koser jeg meg innendørs selv om det regner.
Bildet er av den nye lampeskjermen i lin som  jeg kjøpte meg i går på Norby. Bort med IKEA skjerm og  på med ny skjerm. Og vips en helt ny lampe!


Vakre skatter kan man ikke få for mye av. Oljelampen var et loppefunn til en femtilapp på markedet i Fredrikstad sist lørdag. Jeg har ikke noen slike fra før av å synes den var så sjarmerende. Rosafargen er rett og slett perfekt!



For mange gamle kakeformer og gamle sjokoladeformer er heller ikke mulig å få for mye av. Disse gamle sjokoladeformene  koster meg 1 krone stk. En tier måtte jeg ut med for en bunke gamle  brikker, heklekappe og et oppheng til fat.  Det ble kjøpt på loppis i Brodalen på lørdag.

Jeg må få takke for alle de flotte ordene dere skriver til meg. Jeg blir helt rørt når jeg sitter å leser hva dere skriver. DERE ER HELT FANTASTISKE!
Jeg minner til slutt om Give Awayen min som jeg trekker senere i uken. Du kan trykke HER hvis du ønsker å bli med i trekningen om et pyntelaken med mellomverk kjøpt på loppis i Sverige.


Ha en fin fin dag alle sammen.

Tjolahopp tjolahei

18 kommentarer:

  1. Så fine lamper:))

    Ja vi har ikke vært heldig med været her hjemme i sommer og det er litt frustrerende;/.... Får bare håpe at sommeren kommer hit også;))

    Håper du får en strålende fin dag:)


    klem

    SvarSlett
  2. God morgen Elin

    Ja stabilt regn og grått ja ..det er nok det det har vært her.. Vi hadde også strålende fint vær når vi var hos søta bror...

    så masse fint du har fått med deg... den lampa var kjempeskjønn..

    så håper vi at solen skinner snart her hos oss også..

    klemmer =)'

    SvarSlett
  3. Hei Elin!
    Mange lotte ting du hadde med deg hjem. Ellers; velkommen hjem til været.. det går jo opp og ned, kan man si. Vi forsøkte en tur på stranda i går, og det blåste nesten fisk på land!! Satser på godvær fra helgen, da skal vi til Bornholm...
    Ha en fortsatt strålende dag.
    Klem Elin

    SvarSlett
  4. Den oljelampa var jo bare nydelig! Så gøy å gjøre sånne flotte funn. ☺

    SvarSlett
  5. Hei Elin :)
    Så fine skatter du har funnet!
    Mailadressen min finner du under "kontakt", under headeren min. Jeg som hadde ordnet og fikset på bloggen min , så det skulle bli oversiktlig :)
    Men jeg har nå allerede funnet din adresse jeg da :) Så pakken er på vei den!
    Håper du blir fornøyd :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  6. Heisann og velkommen hjem i regnværet!!!
    Nydelige ting du har funnet og heldige deg!!!
    Håper du får noen fine sommerdager her hjemme også nå da....og ha en fin dag Elin

    SvarSlett
  7. God morgen☺
    So skjønne den parafin lampa var♥

    Masse fint du har fått med deg frå loppis☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  8. ååå for en vakker lampe :)

    deilig at du har hatt en fantastisk ferie :)
    For ja her henger skodden langt ned i dalen!

    Ha en flott, Mandag!
    Klem Solveig

    SvarSlett
  9. velkommen hjem.
    så deilig ferie dere har hatt,ja denne sommeren har sålangt ikke innfridd vær forventninger i norge.
    men vi har ikke gitt opp ennu,
    fine skatter du har funnet.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  10. Hei. Den oljelampa der var bare helskjønn,si ifra hvis du blir lei av den,tjihi. Vi har ikke hatt sommer i et hele tatt i år. :)Klem.

    SvarSlett
  11. DET skal det være,en liten skriveleif som snek seg inn.

    SvarSlett
  12. Den oljelampa var supersøt! Skjønar godt at du falt for den :)

    Heldige du som har hatt sommarvær i Sverige, her på vestlandet glimrar somaren med sitt fravær, dessverre....

    SvarSlett
  13. Så søt liten oljelampe?
    Vi har lenge kost oss med opp i mot 30 varmegrader i skyggen her hjemme,
    deilig under en parasoll da...
    Trenger ikke reise på ferie da, holder lenge å gå ut og sette seg på terrassen...:-))

    Klem Beth...

    SvarSlett
  14. Så utrolig koselig at DU har lagt deg til som følger hos lille meg. Det setter jeg veldig pris på :).

    Og snakk om gode loppekupp!! Slike sjokoladeformer ønsker jeg meg også. Herlige!

    Klem Madelén

    SvarSlett
  15. Jeg elsker slike sjokoladeformer! DE må vi teste en dag!

    SvarSlett
  16. Hei

    Så artig å se den gamle oljelampen, for den er omtrent identisk med den som kom fra besteforeldrene mine sitt hjem.
    Godt at slike ting kommer til heder og verdighet, vakre som de er.

    Mvh Mimmi-Leone

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)