torsdag 20. mai 2010

FANTASTISK...


Jeg trodde aldri jeg skulle skrive dette men jeg har faktisk blitt utrolig glad i kunstige blomster. De som er på markedet nå er jo noe helt annet enn det som stod i stuevinduer for 25 år siden. 
Jeg husker at jeg på vei til skolen så på et vinduer fullstappa med plastikkblomster som hadde falmet i solen til tross personen som bodde i huse,t hadde gått til innkjøp av slike hvite 20 cm høye " le vegger" i plast. Disse kan man forøvrig enda få kjøpt i bladet blink kjøp. he he
I dag når jeg alikevel skulle ned på Ålgård blomster å ta noen bilder så kjøpte jeg meg en lavendel i , ja nettopp - ekte plast. Og jeg er ganske godt fornøyd med denne her som nå står på kjøkkenbordet vårt.



Jeg har tatt en del bilder slik at vi skal kunne planlegge vareutvalget i Løen. Og tenkte å dele litt av det med dere. Det er bare å trykke på bildene så blir de mye større og man kan få se skikkelig.


Jeg digger denne skilleveggen ( bilde over til høyre)  i sink med urner til å ha blomster i. Tenk  å ha en slik stående med Dronning Ingrid, på terrassen.....når jeg tenker på det får jeg jammen sommerfugler i magen både med tanke på løå og at det faktisk snart er sommer...


Her går det for det meste i prising av varer, pakking av varer og klesvask. Jeg sitter her å synger som en av mine gode gamle helter......


"Sola skinner og jeg er så glad Det er fordi jeg treffer deg i dag. Sola skinner og jeg er så glad Jeg har med pils og jeg har med prince...."


Klem fra Elin:)

14 kommentarer:

  1. Hei på deg!!!

    Er ivrig følger av bloggen din, selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen kommentarer.

    Jeg har også tatt i bruk litt kunstige blomster på grunn av mørke rom og kroker. Kan blant annet anbefale potteroser i hvitt eller lys rosa som selges på Europris til den nette sum av
    69,95. Like fine som de de selger til kr 149,- i interiør-butikkene.

    Ha en fortsatt fin dag!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  2. Syns også at mange kunstige blomster er fine. :) De ser veldig naturtro ut. Flott bilde fra kjøkkenet ditt.

    SvarSlett
  3. Hei Vennen. Tuuusen takk for herlige ord hos meg =)) Du gjør meg glad..

    Vi fant forresten Petter Solberg på xl og fikk tatt bilder av han og Andrè...og...han sammen med to flotte damer... meg og lene sånn foreksempel ;)))

    I morgen tar vi turen til Ikea på formiddagen. Vi fikk sofaene i dag og vil bytte to tre seter av ektorpene med 2 to setere. Treseterene ble så ruvende.. Vi har en bue sofa også så det blir nok av sitteplass. Vi drar på morgenen så vi rekker ikke innom deg denne gangen men neste lørdag derimot..ja da kommer vi =)))

    Ha en flott kveld kjære ;)

    SvarSlett
  4. Hallo!
    Jeg har kunstige planter selv. Synes det er ganske greit jeg.
    Mr plant har fine kunstige planter. Stå på!!!!

    Klemmer fra Lena

    SvarSlett
  5. Elin!! Innom for å ønske deg en strålende pinse, ikke vært på blogg denne uke,er det til helgen dere skal ha Løe-åpning?? I såfall,kos dere masse!!
    klemmer♥

    SvarSlett
  6. Heisann, så flott blogg du har:) Er enig i at det er mange fine kunstige blomster ute og går, har endel av det selv også, siden jeg ikke akkurat har grønne fingre... Men jeg har vært på jakt etter lavendel en stund, og hittil ikke vært imponert over utvalget for å si det sånn... dine derimot så veldig flotte ut, håper jeg kan finne noen lignende!

    SvarSlett
  7. Kunstige blomster blir vakrere og vakrere, det tenkte jeg også på en dag her. Før forbinte jeg dem med gamle damer som hadde de på verandaen året rundt. Men nå er de faktisk ikke så "plastikk aktige" lenger.

    Nydelige bilder du viser, som alltid:)

    Ha en fin kveld:)

    Klem Wenche

    SvarSlett
  8. Plastic fantastic;0)
    Dagens "silke og plastikk" blomster er jo så natur tro og ikke minst holdbare, at jeg innrømmer gjerne at noen har kommer over dørstokken min også. Kjempe pratisk!!

    God pinse!!

    SvarSlett
  9. Å jo, hvis en legger noen kroner i de kunstige blomstene,
    er de temmelig naturtro de du får kjøpt i dag.
    Jeg blander av og til litt ute for jeg liker så godt margeritter,
    men de ekte blir så brune og stygge i stilkene etter en stund, så der er mine kunstige...
    Og for ikke å snakke om de store hortensiane de her på Plantasjen, her blir det to sånne utenfor inngangen i år...
    De er bare såå fine!

    Klem Beth`s småting...

    SvarSlett
  10. Heisan O=)

    Ja de kunstige blomstene er ganske fine mange av de..ikke så mange a den sorten her.. men et par er det faktisk..

    Ønkser deg en fin pinse helg...

    klem Kerstin

    SvarSlett
  11. MAGNIFICO, STREPITOSO, MERAVIGLIOSO, BELLISSIMO POST, GRAZIE, GRAZIE, ANNA.

    KISS

    SvarSlett
  12. Så mye fint. Er så lei meg for at jeg ikke bor sånn til at jeg kan besøke Løa. Er sikker på at det hadde vært en kjempe opplevelse.
    Masse lykke til
    Ha en fin dag

    Klem Tove

    SvarSlett
  13. Hei Elin!
    Har heller ikke vært så overbegeistret for kunstige blomster, men jeg har nå anskaffet meg en...lavendelen er jo bare så søt..
    Kunne gjerne ha tenkt meg en tur i Løa, men det blir nok litt langt å reise..:)
    Ha en fin helg og kos deg!
    Klem Nina

    SvarSlett
  14. Men jeg har vært på jakt etter lavendel en stund, og hittil ikke vært imponert over utvalget for å si det sånn... dine derimot så veldig flotte ut, håper jeg kan finne noen lignende!

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)