tirsdag 5. januar 2010

Etter jul må jeg ha system.







Her ryddes det til den store gull medalje. Det er rart det med jul at når det er på tide å fjerne julepynt og diverse ting som har med jul å gjøre så dukker det opp ting etter ting som hører julen til. 
I dag fant jeg 3 bokser med småkaker som absolutt burde vært spist opp rundt den 24 desember.
Skulle noen ha lyst  på en boks med hjemmelagede pepperkaker, kjøpte peppernøtter eller en boks med kokosmakaroner så er det bare å skrike ut.
Hvis ikke så kan småfuglene her, leve herrens glade dager om et par dager.

I januar har jeg alltid behov for å forandre på tingene mine. Jeg har behov for planer, jeg har behov å ha noe å se frem til og jeg har behov for orden rundt meg etter at man har lesset ned huset med julepynt, juleblomster osv.
Jeg liker et viss system og når jeg skal sette på plass pynteting så må det ikke være for mye og heller ikke for lite og helst likevekt! ( HURRA) Ja dere skjønner sikkert hva jeg mener når dere ser kjøkken hyllen min:)



Nå har jeg virkelig fått ryddet opp på kjøkkenet og kjøkkenet mitt føles lyst, lett og lurftig noe som jeg trenger når det koker med all slags planer oppe i toppen.
For ikke nok med at jeg planlegger hobbyrom, vaskerom så begynner jammen det å dukke opp rosebusker og syriner i hodet på meg.
I kveld må jeg rett og slett sette meg ned å skissere å notere ned alt jeg tenker på slik at det ikke blir helt fult der oppe eller at jeg skulle glemme noen av de gode ideene som jeg finner rundt på surfe trurer i blogglandia. Det ville vært katastrofalt.

Ha en strålende dag videre.


Klem fra Elin:)

22 kommentarer:

  1. Heisann Elin!
    Det oser energi av innleggene dine og det er helig at du deler med det med oss andre:) Godt å høyre at andre også har behov for system, det er i alle fall viktig her i huset. Skal endelig få komme meg på ikea på torsdag og da er det akkurat det som er målet mitt, få system på tv-stova vår! Kos deg masse med alle planer og idèer:)

    SvarSlett
  2. herlig å rydde til julen, men deilig å rydde etter julen...!
    flott header!!
    magny

    SvarSlett
  3. Jeg har begynt å ommøblere. Og det før jeg har ryddet opp en eneste ting! Nå har jeg slept rundt på den lange og tunge sofaen min. Så er det resten da...?
    Kokosmakroner høres ikke så galt ut... Nei, jeg tar meg en grapefrukt. Må ha litt energi om jeg skal slepe rundt på rosemønstrete stoffer i Aberdeen.
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  4. :) Eg beundrar alltid stå på haldninga di! Eg har ikkje kunna halde på som eg har villa siste to åra p.g.a.sjukdom. Før i gode gamle dagar, var eg som deg... Men eg har stadig håp om å kome dit igjen, å bli ein Elin-tornado igjen... ;)

    Ha ei flott januarveke!
    Klem Elin!

    SvarSlett
  5. Kjekt å få satt ting i system - særlig når så utrolig maaaange tanker svirrer rundt samtidig ;)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Ja,Her var det koselig du, så trur jeg følger på.

    Kos med Jul ja, men ganske så kos å få den ut igjen også.

    Herlig å få litt system da,og orden i sakene. Ikke for det, ser veldig ryddig ut hos deg altså :)

    Ha en flott uke og takk for titten.

    Hilsen Kristin

    SvarSlett
  7. Det var flott hylle det og fint system! Her går det og i rydding og plalegging, nå MÅ jeg bare på ikea og kjøpe litt hyller og bokser, for det er det manko på her i huset....

    SvarSlett
  8. Du trenger jo ikke å skrive ned alle ideene dine???
    Du har dem jo her på rekke og rad..i innlegg etter innlegg;) Mens vi andre dødelige kjenner maktesløsheten komme ramlende i bøtter og spann...Spesielt med tanke på at halve julen ligger utover spisestuebordet, og den andre halvdelen fremdeles står fremme i all sin prakt;)
    Tror jeg skal leie deg inn som heldagsunderholder her i stuen Elin, du kan få rydde skuffer og skap...Du kan få vaske og sy, det er mer enn nok å ta av....( SUKKER TUNGT ) og JA jeg er misunnelig på ULTRAENERGIBOMBEN fra Ålgård...Send litt energi please;) I need it:)

    SvarSlett
  9. Godt Nytt år til deg...

    Godt å få julen ut...og få ryddet opp...


    Klem Kerstin

    SvarSlett
  10. Skjønnner ikke hvor du får all din energi ifra?
    Har du en oppskrift på det ?
    Kunne virkelig ha trengt noe nå!!!
    Hadde så mye planer i går,men fikk jeg gjort noe ...neeei
    Og i dag må jeg på jobb igjen,så da blir det ikke noe i dag heller...sukk..
    Skulle ønske at du hviste om en hemmelig drikk,sånn som han Bamse i tegneserien...;))

    SvarSlett
  11. Ja her er det som vanlig masse energi og planer. Lykke til
    Ønsker deg en riktig god deg :)

    SvarSlett
  12. Lekre bilder! Ser utrolig flott ut hos deg! Jeg har ryddet bort så mye pynt før jul, så nå som julepynten er fjernet ser det bare tomt ut...

    Får sette i gang med litt fiksing! ;-)

    Godt nyttår!

    SvarSlett
  13. Jag är likadan som du..i januari vill jag förändra..just nu håller jag på och gör om mina fönster när alla stakar och stjärnor tas bort, låter som du är full av energi min vän, ha en fin dag, kRAM

    SvarSlett
  14. er så enig:) i januar må jeg ha det lyst og ikke for myd dill og dall rundt meg!! helst mye hvitt, lyserosa og beige:) mye puter og pledd:))

    men har også erfaring med at når jula går ned så må jeg liksom ha noe nytt til stua og kjøkkenet...rart det der:)

    SvarSlett
  15. Kjekt med orden i sakene ja! Skulle hatt din energi så hadde ting gått litt raskere her også!! Godt å høre dine planer og ideer, det er til stooor inspirasjon!

    Klem Annette

    SvarSlett
  16. Enig med deg--trenger system på nyåret jeg også! Så fin blogg du har forresten! :)

    SvarSlett
  17. Hei hei og godt nyttår:)
    Blir fint hos deg no etter jul ser det ut som. Er alltid deilig å få det litt lettare rundt seg etter jul:)
    Ha ein fin kveld!
    Klem Anne

    SvarSlett
  18. Å tusen takk! Koselig at du likte den! Så flink du er til å rydde, da! Skulle ønske jeg var like flink. Synes det flyter her støtt, med bare gutter rundt meg som ikke er så interessert i å rydde...

    Ja,ja, sånn er livet! Ha en fin kveld! Klem Nina

    SvarSlett
  19. PS! Headeren din var forresten kjempefin!!:)

    SvarSlett
  20. Takk for koselig hilsen, ja tilda sitter oppå hylla og har overblikk:)
    Tallerken hylla er laget av sønnen min på sløyden...viste tidlig at han skulle bli snekker.
    Du får komme med noen lure tips for system for det mangler totalt i arbeidsrommet mitt. Tidligere hadde div. bånd i bokser men var lei av å åpne og lete etter den rette fargen. I dag fant jeg noen tomme norgesglass og sorterte jeg bånd etter farge...vips så vet jeg hvor jeg har bånd i allefall.
    ha en flott kveld.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  21. Ble utrolig fint da!! Også så fint lys, noen tips til å få såå fine lyse bilder?? Nå er det super sesong for juleroser, fort gjort å få de litt billig også, siden det er utenfor "sesongen"! kos deg meg systemet! klem!

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)