søndag 29. november 2009

Bolledeig på vift...

God første søndag i advent folkens. Her i huset koser vi oss veldig. Jeg går rundt setter frem engler og knyter fortsatt sløyfe på staker. Mini prinsessa har tilbrakt hele dagen i stallen og mannen har slappet av med avislesing.

Tidligere i ettermiddag var jeg på Ålgård blomster sin juleåpning og fikk kjøpt med meg dør hjerte i bast, ei hvit julestjerne og et nydelig etasjefat i sink som jeg har hatt lyst på lenge. ( bilder av fatet finnes på et av innleggene med butikk bildene av Ålgård blomster)

Jeg har brukt denne uken til å få orden i hjemmet etter løe prosjektet vårt.
Og få ting på plass, orden i skuffer å flytte rundt på noen møbler gjør godt for sjelen. Her som krakken min nå står stod en hylle før. Hyllen er flyttet ned i kjelleren og kan få komme opp igjen en gang...
Det første bilde på innlegget er av en kjempetøff spisebrikke fra Country Corner.
Et merke som jeg har falt totalt for. Boksen på krakken likeså. Boksen inneholder lys og servietter, og slike ting er greit å ha slike ting lett tilgjengelig.

I dag har vært en skikkelig kosedag. Planen var å bake i dag.
Nå i kveld skal jeg og resten av familien kose oss med shopping kaker.
Noen kaker jeg og Monica fikk smake på en interiør butikk i går.
Oppskriften ble med hjem i lomma!
Men jeg måtte frem med bakebrett tidligere i dag også.
For nå nøyer ikke butikken seg med Brød på 1-2-3, eller gulerot kake som man kun tilsetter olje og vann.
Nix nå er det baking på 1-2-2 1/2......? Dette synet møtte meg i bakeskuffen da jeg åpnet den i dag tidlig.

Denne her var helt ny for meg. Denne skulle visst hatt ligget i fryseboksen men miniprinsessa glemte å si i fra så jeg kasta den ned i bake skuffen.
Jeg og min mor fikk oss en god latter på morgen kvisten.

Nye glass/ te lys holdere fra Green gate i sotet glass. Svibler i et sausenebb skaper god stemning på kjøkkenbordet vårt nå i kveld.
Her skal det om litt bakes å klippes julegriser i nydelig gammelt papir. En fin syssel å bedrive kveldene med synes jeg.

Nei da er det tid for å ta på seg bake forkle å sette på litt julemusikk.

Ship ò hoy sailor boy!


Elin



7 kommentarer:

  1. Hehe, ja kan tenke meg at dere ble ganske så overrasket over å finne en slik deig i skuffen. Men dei ble sikkert gode.
    Må få plantet dei sviblene jeg kjøpte på onsdagen snart. Får se hva det blir til i løpet av morgendagen.
    Nå skal kvelden brukes til å fordøye pinnekjøttet jeg spiste litt for mye av i kveld
    Ha ei flott adventsuke :)

    SvarSlett
  2. hehehe,ja mye en skal oppleve,men de blir nok gode..
    nydelig brikke å kasse du har,
    ønsker deg en herlig advent kveld,klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Hei Elin og takk for sist! Så masse flotte pynt du har! Ta titt i bloggen min... jeg eksperimenterer litt... så vil gjerne høre hva du synes.
    Klem og god kveld
    Oxana

    SvarSlett
  4. So koseleg! Kassa var utruleg flott:)

    SvarSlett
  5. Jøss!! den kakepakken var jo nesten skummel. Bare nummeret før den gikk inn i komfyren av seg selv.
    Høres ut som du har hatt en fin første advent.
    Ha en fin og stressfri førjuls uke.
    Klem:)

    SvarSlett
  6. Hei!

    Høres ut som om du har hatt en fin start på adventstiden. Jeg feiret bursdagen min går sammen med noen venninner, så jeg har ikke helt kommet i gang med pyntingen. Men det kommer vel etter hvert tenker jeg. Blir i hvert fall veldig inspirert av bloggen din !

    Ha en fin uke!

    Mvh
    Sissel

    SvarSlett
  7. hei! Så at du var litt uheldig med Melange Skolebrødene. Frysevarer gjør seg jo best i fryseren. :-)Jeg var litt spent på om du fortsatt hadde bakt dem? Bollene er virkelig gode (selv om jeg kanskje er litt subjektiv i denne saken...)! :-) Håper du prøver dem igjen.

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)