søndag 13. september 2009

Vanskelig å løsrive seg...

Sola skinner på vestlandet i dag og jeg koser meg med å ha dører og vinduer åpne, Henning Mankell på cd spilleren mens duren til symaskinen går jevnt og trutt.

Jeg må først få takke for alle tilbake meldiger fra dere på mail, bloggen min og over telefon. Jeg er helt rørt over hvor flotte mennesker som befinner seg her i blogglandia.

Jeg holer på å lage meg en serie som jeg skal selge i Løå på Ålgård.
Jeg har sydd julestrømper, dekorert fyrsikk esker, sydd putetrekk og lavendelputer i denne serien.
Jeg har planer om flere småsaker med akkurat denne jenta på og jeg har planer om vakre
tags som skal henge på hvert av produktene i denne serien. Serien skal få sitt egen navn.


Julestrømpene er enke men dekorative. Noen blir dekorert med perler og sløyfer i sarte farger.
Selve strykemerket er så vakkert i seg selv at jeg vil ikke ta fokuset for mye bort fra det.

Jeg har i tillegg til dette strykemerket funnet et tilnærmet merke med en gutt på så det ser visst ut til at det blir en gutte serie også.

Lavndel putene har det blitt sydd mange av. Sånt små plukk er fint å ha når man ser på tv om kvelden.
Som jeg startet med er det et nydelig vær her i dag og jeg burde vel egentlig vært utendørs men i steden så flyter kjøkkenet av stoffer, strykemerker , fyll vatt og lavendel om hverandre.
Det er vanskelig å løsrive seg når man har det så kjekt.

Jeg ønsker alle dere som er innom en fantastisk dag. Jeg skal nå gå ut på kjøkkenet, sette på lydboken min igjen, og sy litt til jeg.


Klem fra Elin:)

20 kommentarer:

  1. Heihei..flott blogg du har:)Flotte strykemerker,har aldri prøvd det jeg!Ha en forsatt fin søndag å besøk gjerne bloggen min
    Hilsen Lill

    SvarSlett
  2. Hei.
    Jeg liker godt vintage bildene/stilen, har en del av det selv også. Koselig blogg du har:-) ta gjerne en titt på min blogg...
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Hei,Elin. Nydelige julestrømper.Jeg skal prøve meg på strykemerker etterhvert.Her er det også nydelig høstvær,har akkurat kommet inn etter en tur med hunden. Fortsatt god søndag.Klem

    SvarSlett
  4. Nydelige ting du lager. Flott bilde på det.
    Nei når en starter med slike spennende ting er det ikke lett å løsrive seg.
    Lykke til :)

    SvarSlett
  5. heisann Elin:)

    Takk for koselig samtale i mobilen igår, sammen med deg så flyr jo bare tiden av sted:)

    Er det ikke en deilig søndag vi har, helt fantatisk vær:) Vi har vært hos svigers og spist lammekjøtt og riskrem til dessert, virkelig herlig. Å jeg kommer aldri tomhendt hjem derifra.Hun er så snill:) Idag fikk jeg med meg masse, masse garn som jeg skal bruke til prosjektet i Løå. Jeg fikk også epler fra hennes hage, så nå skal jeg bake eplekake:)

    Julesokkene var skjønne med et helt herlig motiv:) Blir nok en nydelig serie det der ja:) Lurer på om det skal bli kine sin julesokk iår:) Hun skulle hatt en ny en hun:) Lvendelputene var også helskjønne, du er jo sååå flink at jeg bare sitter å måper jeg:)

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag:) Klem monica

    SvarSlett
  6. Så flink du er....
    Nydelige julestrømper, de kommer itl å gå som varmt hvetebrød!!

    klem klem

    SvarSlett
  7. Så fine julestrømper;O)
    Tipper dere får solgt masse på julemessa;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  8. Koser meg SÅNN med innleggene dine når du er i sånn julemodus,Elin. Stå på!!
    klem

    SvarSlett
  9. Åååå, så nydeleg! Kanskje eg må ta ein tur sørover når du skal selje tinga dine:)
    Det skal i alle fall verkeleg opp til vurdering:)
    Søndagsklem frå meg!

    SvarSlett
  10. Heihei!
    Først må jeg jo si: LYKKE til på Løå! Det blir nok helt sikkert en knall suksess!!!!
    Så koselig du hatt det hos Feen:)

    Ååååå som jeg ønsker meg en sy-maskin! Om noen dager kommer mamma med sin, å da skal det syes her i huset, det er sikkert! (jeg skal vel nå å bli både 40 og 50år før det kommer en maskin i huset... tenk, jeg har aldri eid en orntlig symaskin, helt vanvittig!)

    Hos meg går det eller i hundre om dagen(e) Datteren har flyttet hjem, skolen har begynt for minstemann og jeg tror jeg snart på ha meg ei ukes ferie;)
    For tiden rydder jeg som bare pokker, du skjønner... jeg finner jo aldri noe i rotet mitt, så nå er det full opprydding i boder og blandt alle "sy-saker" men du å du så deilig det er å komme inn i skap og boder og faktisk SE hva som er der. En "million" sekker er kjørt på fyllinga, for her har det blitt samlet på mye rart bare på 3 år. Tror jeg skal innføre den der: 1 pose inn, 2 poser ut greia;)
    Sommeren og høsten har forresten vært så fantastisk hos oss at jeg nesten bare har vært ute i hagen (ike tid å besøke blogglandet engang) Etter målingene er det visst 50 år siden vi hadde slike tempraturer og sol sist... Tenk deg det:) Men nå er det høst, varmt men mye regn, og det er vel for så vidt greit, nå koser vi (jeg)oss inne med oppryddinga hehe.

    Du må ha en fin kveld forran symaskina!
    Stor klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  11. Superflotte produkt!! :)
    No blei eg inspirert!

    Anita

    SvarSlett
  12. Skulle gjerne hatt en skravle- og sy- kveld sammen med deg jeg Elin ,
    - du er såå flink!!
    Bli deppa av å ikke få tid til å sy nå,
    - får kikke på de fine tingene du lager og nyyyte...:-)
    Ha en fin uke snuppa, klem Hege:-)

    SvarSlett
  13. Så mye fint du lager. Måååå en tur bort til Løa

    SvarSlett
  14. Hei, vennen!
    Skal si du produserer mye lekkert om dagen. Også går det jo unna i en fei, du ligger ikke akkurat på latsiden^^,)
    Lekre julestrømper og flotte bilder!
    Ha en fortsatt fin søndagskveld, det er nesten så vi kan høre symaskinen over fjellet, hehe.
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  15. Så nydelige ting du lager, Elin! De julestrømpene var skjønne :)

    Ønsker deg en fin start på uken! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  16. Strømpene blir bare finere og finere. Er det sant at du bare har sydd i 2 år? Kanskje det er håp for meg enda :))

    Regner ikke med at dere får problemer med å selge varene:))de er bare nydelige.

    Ha en fin uke.
    Klem fra Marilyn

    SvarSlett
  17. Hei!
    Nydelige tinger du lager, spesielt julestrømpene. Skal selv lage dette til vår butikk som åpner 1 nov i et gammelt stabbur i Eide i Møre og Romsdal. Har funnet et guttebilde men ikke jenta enda får lete videre. Du kan titte på bloggen til min datter som skal drive butikken sammen med meg www.visneseriksen.blogspot.com. Lykke til på Løå blir ingen sak å selge dette!
    Eva Visnes

    SvarSlett
  18. Så fine ting du har laget!!
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  19. Hallo!
    Very nice things you made!
    Have a nice week!
    Yvonne

    SvarSlett
  20. Så fina saker du gör! Vilken bok av Mankell är det du hör på? Kram alexandra

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)