torsdag 7. august 2008

OSLO TUREN ( ha ha ha ha ha ha)

Jeg starter innlegget i dag med å fortelle at jeg er helt pumpa etter alle opplevelsene mine i Oslo.

Jeg har vært både trett og oppspilt på en gang i dag. Jeg er helt ut ladet så det var skikkelig godt å komme hjem til mann og barn.

I dag skulle jeg på jobb, intervju med lokalavisa, handle inn mat og rydde etter
"hjemme alene festen" som prinsessegemalen og prinsessa har hatt mens mor har vært på Ikea tur.

Så i dag tidlig ble dagen liksom litt ødelagt når jeg tok på meg buksa og denne ...




...satt inne i buksa, bare for å stikke meg i lysken.... JUHUUUU.
Snakker vi om en PANG START på dagen eller.....



Uansett, dere skal få høre om IKEA turen...

Mange av interiør bloggerne har skrevet så bra om Ikea turen, at jeg linker til en av de.

Beskrivelsen av dette er så realistisk og godt fortalt at jeg kunne ikke hatt forklart det bedre selv.

Mummimamma.com







Etter vi hadde vært på Ikea var det tid for shopping.

Vi bestemte oss for å ta for oss butikker som man leser om i interiør magersiner.



Som privatsjåfør hadde vi Hvit stil , som er en fantastisk snill og humoristisk dame.

TUSEN TAKK KJÆRE VENN. Kommer du til Stavanger området så skal jeg vise deg alle interiør butikker, jeg skal sette huset til disposisjon og jeg skal personlig vise deg rundt i Kongeparken og jeg kan fint fungere som barnevakt om dere vil sjekke utelivet i byen;O)



Første stopp var Chicas & venner. En nydelig butikk som det virkelig var klasse over. Her kunne jeg ha vært i timesvis, brukt opp 3-4 lønninger og allikevel hatt god samvittighet.
ME LOVE:o)





Herlig Engelsk poselen i herlige fram skap. Jeg kunne hatt med meg hjem alt.
Ikke spør hva det heter. Spør Karna det er hun som har peiling på slikt:O)





Klær og interiør en en skjønn forening. Kan man be om mer?





Neste stopp var Country chic. En anderledes butikk men dog like fin.
Litt røffere i interiøret og litt mer chabby.





Nydelige utstillinger for en svak, lett på virkelig og interiørfrelst dame.





Mitt hjerte blir som smør når jeg ser slike utstillinger.
Her anbefaler jeg dere alle sammen til å gå å ta en titt om dere er på safaritur i tigerstaden.




Turen gikk opp til ROOM for en titt og en matbit på FOOD STORY.
Her satt vi da Emmelie, Karna, Hvit stil og jeg å snakka som om vi hadde kjent hverandre alltid.





Til sist reiste vi ut til Sandvika storsenter men først var vi innom butikken Gult.
Her ble det ikke tatt bilder men jeg legger en link så kan dere ta en titt.
En nydelig butikk det og, og en hyggelig dame som holdt oppe litt ekstra for oss som bare måtte ta en titt.

Til sist var vi innom Søstrene Grene en liten snar tur.


TUREN HAR VÆRT TOPP!!!

Blogg damene som jeg har truffet i Oslo er enda kulere i virkeligheten, enn på bloggene sine.
Alle sammen var rett og slett supre.

TUSEN TAKK FOR AT DERE VAR MED PÅ Å GJØRE TUREN MIN PERFEKT.

Å jeg misstenker at det er ikke siste gangen jeg treffer både Karna og Emmeline.
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA:o))

14 kommentarer:

  1. Du snille snille dame. Det var pene ord, og før du vet ordet av det står jeg på døra di! Samme gjelder tilbake, skulle du trenge overnatting på disse kanter av landet står kjelleren til disp. Og jeg kan mere en gjerne rase rundt på interiørbutikker flere ganger!!!!!!!!!!!! Vi fikk jo ikke kommet oss til Vollywood, som liksom er rosinen i pølsa! (neste gang)

    Stor klem til deg

    SvarSlett
  2. Hello Princess:)
    Jeg smiler enda:) Her hagler telefonene inn. Venninner har lest bloggen og er overveldet. I tillegg vil de høre om Prinsessa er like morsom i virkeligheten( jepp det er hun, faktisk hakket morsommere) Hvordan er selveste Karna? Jo hun har den mest utrolige skoggelatteren ever og er bare KNALL:)
    og så forteller jeg og forteller... og kan liksom ikke stoppe--for på 36 timer rakk vi virkelig ENORMT mye gjorde vi ikke?
    *****og her måtte jeg ha en pause fordi du ringer*****

    Nå må vi gå inn for landing, og det er jammen hardt etter å ha hatt det SÅ gøy. Lykke til med lokalpressen. Mannen min har akkurat sagt at han forventer at lokalpressen holder seg på en armlengdes avstand. Huttetu; hva vil han si om han mot alle odds muligens hører at jeg er blitt intervjuet i Dagens Næringsliv??

    Tror forresten ikke jeg passer helt inn i profilen der, så da spørs det om det blir noe intervju??? Vi snakkes:) SOV GODT!

    SvarSlett
  3. er så moro å høre om turen deres :)
    For noen butikker dere var inni..!! Jeg skulle veldig gjerne hatt det øverste speilet, det i sølv... ME LIKE !!! Er på jakt etter et sånt ;)

    SvarSlett
  4. Hei....
    Høres ut som årets tur dere har hatt...sosialt og opplevelsesrikt tenker jeg.
    Ja jeg har hatt besøk av fotograf i heimen..hun er en fantastisk liten spire som er seg selv i alt..koselig.
    Vi pusset opp et rom i kjelleren så huse fløt da hun fotograferte...så jeg aner ikke hva hun har på minnebrikken...spuki..
    Jeg er ikke den store bloggeren..får meg ikke til å legge ut bilder av heimen..så jeg får si jeg er en "LIGHT" blogger..
    Men et bloggtreff i hagen er jo mulig...

    Leste at du er blomsterpike fra nå av..spendene..nå vet vi jo hvor vi skal handle når vi trenger blomster..;o)Lykke til!
    Ha en fantastisk god kveld!
    Knib;o)

    SvarSlett
  5. Høres ut som om dere har hatt en fantastisk tur:-)Hadde Chicas startet salget på Odd Molly?*hmm..tror jammen jeg må ta meg en tur gitt* Så gøy det må ha vært å treffe de andre jentene også*s*

    SvarSlett
  6. Dødsmissunnnelig...er alt jeg kan si....

    - Vil og gå i interiørbutikker i Oslo...

    SvarSlett
  7. woooooups! håper ikke du er allergisk, veps liker jeg ikke, håper det ikke var så vondt..

    hvordan gikk det med intevju? du må vise det til oss når det kommer ut!!

    planlegger bloggetreff i bergen til høsten. det er jo ikke sååå langt?

    SvarSlett
  8. Stakkars deg, er jo ikke noe godt å bli stukket....og sikkert spesielt ikke noe særlig i lysken...huff....

    Masse lykke til i dag, du får legge inn avisartikkelen når den kommer, mitt hus er BOMBET, men nå er det snart helg, så kanskje.....

    Jo mer jeg tenker på turen, jo mer gøy syns jeg det er, er jo helt utrolig at vi fikk være med på dette, selv om vi var lutt utafor i den hippe interiørverden... =0\

    Koppene og fatene er fra Burleigh...er sååååå fint, de fatene du kjøpte er NYDELIGE!!!

    Nå må jeg bare gjøre noe av det jeg er betalt for å gjøre...he,he...

    SvarSlett
  9. Uffda, den vepsen hørtes vond ut, ikke noe vi vil ha i buksa nei!

    Høres ut som dere har hatt det fantastisk, å treffe andre interiørbloggere må være kjempekjekt!

    Nyt dagen:)

    SvarSlett
  10. Tar morgenkaffen hjemme hos deg i dag..Ser på bildene at dere fant butikkene deres :)Vedder på at dere koste dere glugg ihjel! Country Chic er en nydelig butikk, og damene der baker ofte havreflarn som de serverer til sine kunder..Har ikke vært der i sommer fordi vi har flyttet motsatt vei, og det er litt langt å reise, men de pleier å ha så lekre handleposer der..Greier jo aldri å kaste disse, så jeg har en haug av dem hjemme..Pyntet med blonder og engler! Til å bli glad av! Det er ofte de små tingene som teller mest..Ser at du fortsatt tenker på baronen hihi!!!
    Skjønner ironien din i beskrivelsen, men jeg syntes han var morsom jeg..Jeg liker at folk er litt eksentriske ;)) Så kan man få lov til å være litt rar sjøl også haha!! Håper det blir flere bloggtreff uten så mange distraksjoner rundt oss..Så blir det bedre tid til å skravle..
    Legg ut bilder av avisartikkelen når den kommer da vel..Krysser fingrene for at du skal få mange nye kunder til butikken med alle de nydelige tingene dine!
    Ha en fin dag!
    Kardemomme i Oslo med regn...i dag også :( :)

    SvarSlett
  11. Ser ut som dere har hatt en utrolig flott tur til Oslo. Slappet av kunne dere iallefall ikke gjort mye av, for det virker jo som dere har rukket over det aller meste:) Må prøve å huske noen av de butikkene til neste Oslotur. Morsomt å høre og se bilder fra hvordan dere har hatt det!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  12. Hei, huff, høres IKKE noe godt ut å bli stukket av veps nei. Men det høres ut som om dere har hattdet kjempe fint i Oslo :-) Må nok sjekkeut de butikkene en gang ja. Ønsker deg en fin helg :-)

    SvarSlett
  13. Stakar Prinsessa!!! Ikke godt med stikk nei!
    Dålig start på dagen, men jeg tenker du kommer i godt humør fort når du tenker på Oslo-turen ;-)
    Så mye dere har rukket! Høres helt topp ut. Og alltid gøy å treffe bloggere live. Man har liksom et bilde , og gøy om det stemmer med virkeligheten.

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)