søndag 18. januar 2009

Link meg hit, dit , her og der link meg over alt så stiger min popularitet.


Jeg surfer rundt i blogglandia for å lese hva dere bloggdamer driver, finner ideer til nye prosjekter og blir inspirert til å holde på med mitt. Som oftest kommer jeg ikke lengre enn til NIB sine sider og bruker denne som en hoved side for linker videre ut til dere andre bloggere. Noe som har fungert fint.


Et par uker før jul fikk jeg en mail fra Twingly at jeg lå på Topp 100 listen over blogger i Norge som de synes var bloggene som utgjorde Norges blogg topp.


Ikke visste jeg hva Tvingly var så mailen gikk i søpla.
Helt til jeg snakket i telefonen med en annen blogger og hun forklarte.



Da ble jeg faktisk kjempestolt.


Først og fremst for at noen i det hele tatt gidder å lese bloggen men også for at mange av de andre som jeg ligger på listen med er kjente blogger som VG, NRK og Dagbladet.


Jeg bestemte meg for å ikke å skrive noe om dette siden man har det siste året vært vitne til både jantelovens herjinger og diskusjoner som til tider har vært vannvittig usaklige og sårende.


Men etter at mange nå har begynt å nevne dette så tenkte jeg jeg ville ta dette opp.




For det er noen ting jeg ikke skjønner.



De siste månedene har det oppstått et merkelig fenomen i blogglandia som jeg og flere jeg har snakket med, har lagt merke til.

Interiørbloggerne har diskutert tidligere, at vi forventer at interiør er interiør.

Klart man skal få dele hverdagslige ting om man ønsker å skrive om det.

Det er bare hyggelig. Men samtidig som noen begynte å skrive om twingly så begynte altså dette fenomenet å gjøre seg gjeldene.

Når jeg kom inn på en interiør blogg så handlet innleggene mer om reklamer og diverse poletikk relatert stoff enn interiør relaterte ting. Å så linket de. I det vide og det brede.

Jeg måtte faktisk se på adressene for å være sikker på at jeg var kommet til de rette blogger.


Det er jo vanlig å linke. Det gjør vi jo alle sammen.
Hvis vi vil at noen skal se hvilken blogg man snakker om, hvilken butikk og hvis man låner bilder.


Det jeg oppdaget var Interiører blogger som til stadig begynte å linke til Dagbladet, VG og andre aviser.
De linket kanskje 5 ganger pr. innlegg. Innleggene handlet liksom ikke om interiør men veldig mye annet rart samtidig som de altså linket hit og dit her og der.
Så fant jeg ut at dette måtte sjekkes ut.

Etter nøye gjennom gang av diverse tellere som jeg ser går igjen på bloggene så har jeg funnet ut at disse holder greie på "hvor populær" man er i blogg verdenen her i Norge:

Jeg har inn stalert en og dette står om meg:
Bloggen Prinsesse Elin - prinsesseelin.blogspot.com
1854forskjellige besøkende32. plass på topplisten
( Ja ha???)

1.9 besøk per besøkende 52. plass på topplisten
( vil det si at noen kommer inn nesten to ganger på bloggen hver dag???)

26 forskjellige blogger lenker 98. plass på topplisten
( Er det bare 26 stk som har min blogg på link listen sin?)

57 forskjellige blogginnlegg lenker 72. plass på topplisten
( Over hvor lang tid???? 9 måneder???)

322 Bloggurank-poeng 51. plass på topplisten
( hva for noe???)

0.8 blogginnlegg per dag 5.8 per uke i gjennomsnitt ( er det så viktig da?)
0.4 lenker per innleggi gjennomsnitt ( hvorfor er man så opphent i dette da)

3769 tegn per innleggi gjennomsnitt
( he he jeg har det med å skrive til folk sover...)
Konklusjon:

Altså hvis man linker mye nok vil man havne her.

Hvis noen linker til deg nok så vil man ligge her

Hvis man til stadig het og kanskje flere ganger daglig

lager innlegg vil man ligge her.




Er dette en tilfeldighet eller er det noen av bloggerne som jobber iherdig med å komme opp på topp listene???

Det som er interessant er at man kan legge seg inn her selv. Pling heter det. Kort sagt man legger seg selv inn i denne listen og så jobber man seg oppover.....hvis man gidder;O)


Hvis man linker direkte til en artikkel i VG eller en annen avis blir man lenket tilbake.
Å da ligger jo linken din på VG sine sider og de som går inn for å lese artikkelen vil i bunnen av denne finne bandt annet bloggen din hvis du har skrevet noe om dette emnet.
I går var jeg inne å søkte på bok anmeldelse over Tildas landsted....å vet dere hva.
Der poppet det opp en greie som tilbyr meg en deal.


Hvis jeg linket deres side på siden min så skulle de gjøre det samme.

Det vil si at alle som søker Tildas landsted bokandmeldese, vil se at jeg bandt annet min blogg har en link om dette.
De vil da kanskje stikke innom siden min og vips en besøkende til, på telleren min og visa versa.

Etterpå var jeg innom en av landetas ledene nettbutikker på bøker og på Tildas landsted sine sider, linket de direkte til bokanmeldelse siden....
Hadde jeg godtatt dealen så kunne alle som kom inn dit for å bestille Tilda boka, tatt turen direkte inn på bloggen min via bokanmeldlse sin side.
Jeg tror faktisk at jeg ikke hadde trengt å skrive noe om Tilda boka i det hele tatt.
Bare linket dette nettstedet.



Twingly har jeg ikke enda helt funnet ut av, men noe rart er det for jeg hopper opp og ned på populariteten for hver dag som går.
Det gjør som oftest alle sammen uten om de som ligger på topp 10.


Men for meg blir det kjempe sært å tenke på popularitet når en av bloggene jeg har konkurrert mot er Me and Molly.
Det som virkelig er sært er, at i over 3 uker etter jul har konkurrert mot henne. Hun har ligget på plass 32 på denne listen.

Å det er jo ikke særlig oppløftende for hun la jo ned bloggen julaften!

Hvor mange som linker til deg kan det jo heller ikke være for det vil da si at noen
"legger deg til som link- ta bort linken - legger deg til - ta deg bort..... "

Det er da jeg sliter med å se noen sammenheng i disse tellerene og hva er det som telles?!?
Jeg er glad av å se at besøkstallet er ganske høyt på min blogg.
Det hadde vært trist om ingen gadd å komme innom.
Så for meg så teller det mye men mest av alt så teller blogg innleggene deres.
Jeg går jo ikke inn flere ganger til dagen for å lese mine egne innlegg om og om igjen.
Jeg går jo inn for å lese kommentarer å lese deres innlegg.

Uansett nå har sikkert av dere sovnet men det som jeg lurer på er:
Kan noen forklare meg logikken med disse listene?
Ha en god og linkende dag:O)


39 kommentarer:

  1. Nei jeg kan ikke forklare meg jeg kan si deg min personlige mening om alt dette her:

    DET ER NOE FORBANNA BULLSHIT!

    ok, jeg brølte det ut og jeg mente det!!
    Jeg tror noen prøver å lage seg en liten bizznizz ut av det her jeg og det må de jo gjerne, men det høres fryktelig slitsomt ut.
    Jeg blogger og har det moro med det, og det har jeg tenkt å fortsette med. Statistikker og lister er ett fett for meg.

    Helt ærlig...

    SvarSlett
  2. nei,dette er ikke enkelt å bli klok på du!jeg blogger bare jeg,og lister og nr på dem er for meg helt tullete!de som vilø får lese,og jeg linker til de jeg synes er flotte el.nei,ikke enkelt.er vel penger bak dette også tenker jeg;)(eller kanskje ikke?)kanskje får du og emmeline snart en annonse i vg med reklame for bloggene deres??hvem vet?!ha iallefall en super søndag,disse listegreiene skjønner ikke jeg;)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Nei dette skjønner jeg ikke noe av, og ikke bryr jeg meg så mye om det heller. Blogger fordi jeg syns det er gøy, besøker andre blogger som jeg syns er inspirerende og koselig å besøke, sånn som din blogg.

    Beklager at jeg ikke har været så flink til å legge igjen spor etter meg..., et av mine nyttårsforsett er at jeg skal bli flinkere til å kommenetere. For det er hyggelig både å få og kommentere andre sin blogg...

    Stå på..., bloggen din er kjempbra!

    xoxo

    SvarSlett
  4. hehe, ikke peiling,
    vet ikke hva twingly er heller,
    telleren på siden min har jeg fordi jeg synes det er kjekt å se at noen faktisk er innom innimellom:-)
    og det har jo blitt ganske mange etterhvert.

    Men en ting jeg har lagt merke til er at et par blogger tilstadig er på listen over nye innlegg,
    og når man går inn på siden er det ikke noe der, merkelig,

    skjønner ikke hva de gjør men ,
    er vel en liten forandring som gjør at det kommer opp som oppdatert eller noe,
    har en følelse av at det er noen turtall -jagere der ute.
    hihi.
    Haen flott søndag.

    SvarSlett
  5. Heisann!!
    Nei dette e ikke så lett å skjønne seg på!!
    Står ikke på denne listen....og det er helt greit! Måtte jo kikke da :o)
    Kaver ikke for å komme der heller!
    De jeg linker til er blogger som jeg liker å gå innom til og jeg blogger fordi det er kjekt.....ikke for å bli så populær!!
    Min teller datt ut av systemet for noen mnd siden og jeg har ikke fått meg ny!!
    Dette fordi man blir faktisk litt opphengt i hvor mange som har vært innom i løpet av en dag!! Enten man vil eller ikke..........

    ellers så ønsker jeg deg en fin søndag!!
    Her blåser det noe sinnsykt så dagen blir brukt til maling og forskjellig :o)

    SvarSlett
  6. Har noe til deg på bloggen min..

    Ha en god søndag:)

    Stor klem

    White vintage

    SvarSlett
  7. Dette skjønner jeg ikke noe av, og tror ikke jeg gidder å sette meg inn i det heller....Bryr meg ikke om slikt, og bruker også NIB som port....Får noen e-poster for tiden med forespørsel om jeg vil bruke bildebanken deres til å lage innlegg og div, snikreklame med andre ord, men NEI TAKK! Skriver om det som jeg vil selv, ikke fordi andre vil at jeg skal vise deres ting.....

    SvarSlett
  8. Hei og hå! Jeg visste ikke om denne siden Twingly eller hva det var eller linkingen i det hele tatt...Sprøtt spør du meg.Det virker jo helt merkelig. Jeg streber ikke etter masse lesere, og tror ikke jeg har det heller,men koser meg med bloggingen min selv, og blir veldig glad om noen sjeler har lagt igjen en kommentar og leser det jeg har skrevet,eller ser på bildene mine ;-}
    Jeg ønsker deg en fin søndag. Regner med at jeg etter hvert kommer til å se noe fra Tilda landsted på bloggen din....Gleder meg til å se boken selv også. Klemmers.

    SvarSlett
  9. Men du er vel den som her flest slike tellerepå bloggen din, så det betyr nok endel for deg ja, og når du t.o.m må lage et helt innlegg om det? Kanskje du ikke "treffer" så mange som du tror...Og kanskje det betyr litt mer for deg enn du ønsker?
    Cecilie

    SvarSlett
  10. Syns dette er noe stort tull,så her tidlig i høst tok jeg følgene av det og slettet telleren min.Gidder ikke dette maset med å se hvor mange som har vært innom.Har bloggene mine fordi det gir meg noe,og ikke for å konkurere med noen om besøkende her.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. what!!! er det mulig.....sier som Mette jeg
    DET ER NOE FORBANNET BULLSHIT!!
    Ja og den siden kan jo ingen ta seriøst...fordi JEG STÅR JO IKKE DER!!!hehehehe...neida kødda bare.

    Men det er som du sier det er nos som ikke stemmer noe som er litt merkelig. Men hva det er ...nei det vet jeg ikke.

    Jeg personlig gleder meg vilt til Tildas landsted kommer.


    Ha en strålende fin søndag

    Klem fra nOrd

    SvarSlett
  13. Hei... hadde ikke lest om Twigly eller hva (han het ) jeg... Ehhm. Jeg har en teller på sida mi som sier om hvor mange som har vært innom siden jeg begynnte å blogge! Det er bare for min skyld, gøy å se at folk liker det jeg skriver om liksom! Også får jeg en grunn til å ha en konkuransse eller en utloddning p.g.a ett jubileum eller mange besøk på runde tall! Men hva bruker andre alle disse statistikkene til, det skjønte ikke jeg? jeg skriver ofte at jeg "linker" deg til folk jeg følger, men det er i min bloggroll. Det har betydning kun for meg på min side, så finner jeg raskt igjen de jeg liker godt! Huff - kan ikke folk bare skrive om det de liker - og kose seg? Du har mange gode poeng, og jeg fikk litt klump i halsen når du skrev om me & Mollys plassering!!! Vi får bare nyte det gode som kommer herfra, og la resten ligge?!? Klem

    SvarSlett
  14. Bruker NIb jeg og, og skjønner ikke noe av dette her. Havnet jo på den danske listen jeg da..??? Og jeg har ikke så mange innom på en vanlig dag, så det skjønte jeg ikke noe av..Uansett, det som er gøy er jo alle de koselige hilsningene folk legger igjen og ikke minst å lese andres blogger for å bli inspirert til å lage ting, ommøblere osv. HAVE a NICE day!!!smil og klem fra snødekt Østland

    SvarSlett
  15. Mange fornuftige ord:-) Viste ikke at denne listen fantes og e blogger (mye). I lappeverden rejerer også janteloven kan du tro. Der er det slik at jeg ikke kan legg ut bilder av alt jeg syr for da er missunelsen ute med en gang:-( Får mye inspirasjon på intriørblogger og har brukt vintage bilder på mye av det jeg lager kjempe populært.
    Stå på og ha en fortsatt fin og kreativ helg. Nesen i været for de som er svart syk

    SvarSlett
  16. Hei prinsesse =0)
    Jeg er på ingen måte noen interiør-dame, men jeg har snublet over bloggen din, har linket den til min side og iler inn hver gang jeg ser du har laget et nytt innlegg.
    Veldig koselig å være her inne hos deg =0)
    Statistikker og tall bryr jeg meg ikke om overhodet, jeg går dit jeg trives, og prøver ofte sider som er linket fra de sidene jeg allerede er inne på.
    Jeg liker å titte på interiørsidene, for jeg drømmer om at jeg også kunne hatt så god smak og sans for detaljer og farger osv som dere flinke interiør-damer har.
    Kommer innom igjen jeg.
    Ha en flott dag!!
    Klem fra Gunn-Hege

    SvarSlett
  17. Nei dette er ukjent område for meg. Ikke bryr jeg meg så mye om det heller. Det var en eller annen som hadde link til den ti på topp lista, så jeg var inne å såg en gang. Mange fine interiørblogger som låg der.
    Håper du fortsetter som du har drevet uansett hvor på listen du er. Har forresten en link til deg på dagens innlegg på min blogg. Pga menyliste, hehe.
    Takk for alle flotte bilder og all inspirasjon du gir.
    Ønsker deg en flott dag:)

    SvarSlett
  18. Nei dette skjønner ikke jeg meg noe på, bruker ikke tid på det heller. jeg blogger forde det er hyggelig. Ikke for å bli populær på noen topp 10 liste.
    Ja jeg har en teller som teller ant besøkende. den teller deg kun en gang pr dag uansett hvor mange ganger du kikker innom.
    Det er jo en motivasjon å se både på hilsener og teller at folk kikker innom. Ellers hadde det vel ikke vært like kjekt.O=)

    Ønsker deg en fin søndag =)

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  19. Snodige greier, dette med Twingly. Ikke visste jeg at noe slikt eksisterte før jeg fikk mail fra dem før jul. Man kan mene mye om disse listene, men det jeg synes er rart er hvordan bloggene rankes på... Når det gjelder min blogg så har jeg aldrig hatt teller over antall besøkende, ikke lager jeg nye innlegg så veldig ofte, og jeg linker sjelden, og aldrig til noen avis aller lignenede. Så hvordan har jeg havnet på listen da...? Forstå seg den som kan. Nei, dette virker merkelig, men heldigvis er det ikke viktig, for her blogges det som før uansett, og slike lister har ikke noe å si på den saken.

    SvarSlett
  20. HAHAHAHAHA...hører du meg og min råe latter, for all denne lenkingen og kjøpt oppmerksomhet er et driv som jeg ikke ser helt meningen med. Latterlig!
    Og fy søren som folk streber..hadde jeg bare visst etter hva og hvorfor? Så enig med prinsesselinn her opp...turteller jagere så det sviver etter. NOT sjarmerende!

    Har heller ikke satt meg så godt inn i tellere og hvordan de fungerer , twingly er grei...oppskriften på å havne der er hemmelig, ingen vet, kun de, men det er ikke basert på antall innlegg pr.dag..eller antall besøkende for da hadde mange lagt der istedet for meg... ha ha.

    Det er vel bare å si at man blir ikke pop og renner rett inn på lister, om det er formålet da,...av å lenke opp mot alskens aviser og reportasjer, man får ikke flere LESERE , bare flere treff.

    Man må bygge bloggen sin opp sakte men sikkert og være tålmodig. Hardt arbeid tror jeg ordlyden twingly har brukt...og man må by på seg selv...dvs ut å kommentere,...og det er jobb....mange timers jobb !

    Da nytter det ikke med stunt som : "vinn en kitchen aid maskin om du lenker og forteller om meg og bloggen min til hele verden". Den kjøper ikke jeg altså!

    Man får mange kommentarer på "vinn" innlegget, men siden da? Skal man fortsette å lodde ut i hvert innlegg... eller er dette den nye metoden i interiørbloggeverdenen alla 2009, "et lodde ut innlegg " som et springbrett inn på lenkelister?

    Ikke tale om at jeg lenker en blogg basert på et "vinn hele verden innlegg", altså om du vil vinne MÅ du lenke meg.... etter 3 innlegg på kliss ny blogg..HALLO!

    Hva tror nye bloggere at vi som har vært i gamet en stund har gjort for å få bloggevenner da? Sittet i sofaen og solgt gevinster, nei vi har ikke det, det er IKKE slik det fungerer, vi har jobbet hardt for å nå ut og treffe folk med samme interesse som var INTERIØR og ikke en topp ditten von datten liste.
    Og det tror jeg disse listene vet noe om og har avslørt for lengst,;o)
    Bak tallene og statistikkene sitter det faktisk lys levende mennesker som analyserer og vurderer, og de er som regel ikke dum,..... aha!

    Og i begynnelsen var vi ever så glad og takknemlig om noen ønsket å lenke oss, men slett ikke lagt inn et krav om det, og det er vel det kravet som gjør meg uvel for det byr meg i mot!

    Vi er jo her for å dyrke en felles interesse : interiør, skrive oppløftende kommentarer tilhverandre, bli inspirert og få inspirasjon.
    Men desverre ser det ut til at mange har glippet akkurat den vinklingen

    Og så lurere jeg på en sak...hvor vil folk, flere treff... flere kommentarer? Flere treff og kommentarer enn meg og deg og alle tilsammen, hva er vitsen......Det er alltid noen som er mer populær enn andre, alltid noen som har det finere og alltid noen som skriver bedre, slik er livet.

    Eller bare sveve på en sky høyt der oppe, mens en haug med tilbedere ligger langflat under og skryter deg og skyen enda høyere opp i luften eller er det mye reklame på siden som er målet slik at det kan tjenes peng...dollartegn i øynene? Hmmmmm !

    Jeg blir faktisk overrasket jeg over den tendensen til aggressiv markedføring av seg selv og sin blogg som noen driver. Det virker ikke som om de koser seg med bloggingen, mer som et evindelig pes spør du meg etter lister og lenking. WHY?

    Og ja, som hos Karna ligger det mailer hos med tilbud om fri tilgang til billedbank, men sorry ...ikke før det eventuelt skulle mangle et foto av en "dings" som jeg skriver om helt av meg selv og ikke under tvang.

    Jaja, vi får overse galskapen og fortsette som før, satse på at folk våkner og tar et oppgjør med bloggingen og hvorfor de er her.Få kontakt med andre eller havne på lister he he

    Nå skal jeg male sist strøket rundt Billyskapene,... ut nytter det ikke å gå..her er hagen omtrent jevnet med jorden i vinden, fy for en ryddejobb jeg har i vente.

    SvarSlett
  21. Jeg sier som alle andre her at jeg blogger for å få inspirasjon og for å kose seg,bli "kjent" med andre og få se utallige varianter og variasjoner innen interiør.Sånn sett er denne bloggeverdenen fantastisk!
    Noen blogger er jo så til de grader populære-men ofte er det grunner til det.Som intressante og morsomme tekster,mange bilder av ting man skaper selv og flotte interiørbilder fra sitt eget hus.Hvorfor andre føler at de også må komme høyt opp i besøkende og derfor linker hit og dit og alle veier er vel et behov for å bli sett kanskje???
    Ikke vet jeg,forstår meg ikke så godt på "metodene" som brukes.
    jeg har også teller på min side-mest for å se om det er 1 eller 1000 som har vært innom-henger meg ikke så opp i å ha flest mulig innom...selv om det jo er veldig koselig at noen titter innom bloggen.
    Jeg blogger fordi det er gøy og håper og tror de aller fleste også gjør det..
    ..synes kanskje litt synd på dem som jager rundt etter mest mulig popularitet...

    SvarSlett
  22. Jeg falt av for lenge siden!!

    Ha en fin søndag!!
    klem

    SvarSlett
  23. Hi hi! Ja du kan så si!
    Du er nok mye besøkt Elin! Jeg er stadig innom!! Koser meg med linkelistene min og til de forskjellige bloggene! Nok for meg!
    Jeg bare nyter denne bloggverden!
    Ha en fin søndag!
    Klem!

    SvarSlett
  24. Jeg er jo absolutt ikke den rette til å ha fått med meg noe av dette..
    Men tror at det man ikke har referanse til alltid er vanskelig å fortså..Så når du ikke skjønner er det fordi du ikke er sånn tenker jeg:-)
    Klart vi linker..Det gjør vi vel alle når det er noe vi er glad for å ha funnet..Men det skulle jo bare være derfor..Når jeg linker til f.eks.deilig og riktig produsert økogarn er det jo fordi jeg brenner for det..
    Kos deg med søndagen..Her er det grått,men ut bærer det:-))
    Stooor klem fra randi

    SvarSlett
  25. Heisann, dette er noe som har gått meg helt hus forbi.....jeg skjønner ikke en dr...av dette jeg. Høres komplisert og slitsomt ut å heletiden tenke på om man er populær på en eller annen liste. Det er så lite interessant for meg hvem som rager øverst eller
    nederst .....jeg besøker de bloggene som tiltaler meg, og har absolutt ikke sansen for sånne lister i det heletatt. Jeg sliter tilogmed med alle de nye funksjonene på blogger jeg....Nei, jeg liker å holde det enkelt og greit....så får de som vil stikke innom:))

    Jeg skjønner hvorfor du er mye besøkt da Elin, for du har noen nyyydelige blogger som tiltaler mange, og dessuten er du vel en av de her inne som inspirerer mest!! Alt det flotte du lager er en fryd for øyet, og energien din kommer susende tvers igjennom skjermen, hehe. Ikke rart vi liker oss her hos deg:)))

    SvarSlett
  26. Hei på deg

    Lenge skulle jeg ha skrevet til deg, men det har ikke blitt til. Men nå. Først og fremst- Treff til sommeren: Jeg er med. Tenk så hyggelig.

    Jeg måtte lese dette innlegget ditt to ganger. Det er helt nytt for meg om disse linkene og den lista. Men så gøy at du er på lista. Du burde være stolt! Det er sikkert som med dvd rankingen at det finnes blogg ranking er vel helt naturlig da. Det er jo lister med alt mulig. Den beste vinen er listet opp. De beste utestedene. De beste byene å reise til.

    Jeg liker din blogg og gratulerer med listeplasseringen.
    Stor klem

    SvarSlett
  27. Hehe, uansett hva disse listene bygger på, så syns jeg det er artig at noen tar seg bryet med å lage de, og artig å være kommet med på den også. :)

    SvarSlett
  28. Stå på Elin - alltid hyggelig å være innom sia di..... :o)
    Anit@

    SvarSlett
  29. hmmmmm......
    Dette var underlige saker!!

    Idet store og det hele finnes det sikkert viktigere ting i verden ???

    Tror vel bloggingen vil bli veldig tom hvis fokus er:" hva andre vil ha for at du skal bli populær" eller hva.

    la oss blogge om det som opptar oss og gir oss noe, det er jo her inspirasjonen befinner seg :o)

    Ha en fin kveld!!

    klem

    SvarSlett
  30. hei på deg ja,
    nei vet desverre ikke det, husker hun har sagt det før men husker ikke helt nøyaktig,
    tror muligens oldemor hadde fått kjøpe den av en som hadde fått seg elektrisk, men ikke helt sikker,
    skal høre med henne en dag, men akkurat nå ligger hun på sykehus ;-( ( ikke kjempealvorlig heldigvis.)
    skal prøve å finneut litt detaljer,
    min kasse er ikke den originale, det er en firkantet kiste, der oppi bor dvd ene mine.
    ha en flott kveld.

    SvarSlett
  31. Hum...skjønner at du blir frustrert, men som ny blogger har jeg lite peilig på dette. Uansett, bloggen din er kjempefin og veldig inspirerende, ikke rart den er så populær!

    Takk for invitasjon til bloggtreff forresten, høres kjekt ut...og litt skummelt..jeg er så ny her inne! :) får se når det nærmer seg.

    ha en fin kveld!

    SvarSlett
  32. Heisann!! Og takk or helsing hos meg:)
    Eg så tilfeldigvis at eg er inne på denne lista også. Må innrømme at eg blei no litt stolt. Men i ettertid har eg følt at dette ikkje er riktig for meg. Det er liksom ikkje viktig. Og var ikkje planen for min blogg. Etter dette har eg faktisk vurdert å stenge bloggen. Er usikker ennå, for det ødelegger en del. Men eg har aldri ønska å sette meg på en slags konkuranse over å være populær...
    Ellers forstår eg dette merkelige opplegget dårlig eg også må eg innrømme.
    Ha ei fin veke Elin.
    Klem

    SvarSlett
  33. Jeg får si som fru Fjellhammer:"Jeg har falt av for lenge siden."Denne listen har jeg aldri hørt om,og tror ikke jeg bruker tid på å sette meg inn i den.I allefall,tusen takk for hyggelig hilsen hos meg.Natti,natti.

    SvarSlett
  34. Det er egentlig det samme som ranking i Google.. antall klikk og du klatrer oppover "rangstigen" jo flere som linker jo bedre.

    Linking til VG, Dagbladet og andre kommersielle... kan du tjene penger på. Du "selger" annonseplasser.

    Reklame for butikker = gaver..

    Summa sumarium.. penger og popularitet.. det er jo det verden består av i dag.

    Sitatet "hvorfor være stor når man er lykkelig som liten" er blitt "Vintage".

    Hilsen en som ikke fordrar reklame.. selv for egen butikk!

    PS! Og om jeg ikke husker feil, står det i reglene for å opprette blogg..

    må ikke brukes til kommersielt salg..

    synes ikke det drives annet her inne til tider!

    SvarSlett
  35. Synes du burde være veldig stolt over å være på disse listene! :-) Du har en kjempefin blogg som mange besøker, er ikke det helt topp?

    (Litt må du da bry deg, du har jo fire forskjellige tellere på siden din...)

    Det er ikke forbudt å ha reklame på sidene... Når man bruker blogspot kan man feks bruke adsense. Men man må være litt forsiktig med å bruke andre annonser, det er feks ikke lov å bruke annonser som ligner på adsense.

    SvarSlett
  36. Jeg har forundret meg stort over denne "listingen" av blogger også. Jeg gjorde som du - kastet mailen i søppelen og tenkte ikke noe mer på det. Men så begynte det å komme sånne "gratulerer med plassen" kommentarer og jeg ble enda mer forundret. Tok vikelig folk dette seriøst?
    Ja, jeg er glad for at folk liker bloggen min og at jeg får kommentarer, men det er nettopp det jeg vil ha - kommentarer på det jeg gjør og ikke en plassering på en eller annen liste som ikke sier meg noenting. 10 kommentarer betyr mer enn 10. plass på en eller annen bloggliste.
    Synes det er flott at det blir satt spørsmålstegn ved disse listene fordi man kan jo lure på hvilke baktanker disse som lager blogglistene har... og hva de får ut av det til syvende og sist.
    Veldig glad for dette innlegget ditt her.
    Og du jeg linker deg, jeg. Liker bloggen din og setter den på listen min.
    Og det er absolutt ingen tvang at du må gjøre det samme!
    Ha en flott listefri søndag!

    SvarSlett
  37. Ville bare si at jeg også fått veldig mye pepper pga min plassering på den såkalte "best i Norge" listen. Mye surt pr mail.
    Det tar jeg ikke til meg, men jeg har jo ikke bedt om å stå på noen liste.
    Jeg har ikke gjort noe annerledes nå etter listen kom - jeg fortsetter å blogge om det jeg vil og linker til dem jeg synes er ok eller som er relevant til det jeg skriver om.
    :)

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)