onsdag 11. januar 2017

Takk Synnøve Skarbø!





Jeg har startet  2017 frisk med Synnøve Skarbø sin bok om rydding. Dermed kan jeg vel gi henne litt av skylden for at  jeg  har startet en "ryddebonansa"  her hjemme. Men uansett så skal hun ha mest en stor takk for en fantastisk inspirerende bok.

Å få rydde opp er bare en del av det jeg holder på med for jeg kjenner at jeg har behov for fornyelse rundt meg. Rydde opp i interiøret.
Fornyelse av farger, pynt og tekstiler men jeg er liksom ikke videre interessert i å bruke så mye penger på dette når jeg fra før av har alt for mye pynt og tekstiler til huset. Derfor har jeg gjort dette på en måte som ikke koster, men som likevel gir forandring.

Parallelt med en skikkelig opprydding her hjemme, har jeg også en plan om å endre interiøret i hvert de fleste rom i huset.  Ikke endre stil men friske opp litt i hele huset.

Det med farger er både gøy og litt skummelt og jeg som mange andre safer med å bruke nøytral farge på store ting og farge på ting som lett kan endres eller byttes ut. 
Når det kommer til å få inn litt farger startet jeg med med å bytte ut fargene i stuen. 

Jeg tok bort bilder og ting på veggene som var i mørke fargetoner og jeg byttet ut tekstiler som tidligere var i marineblått og mørkebrunt. Jeg tok bort all pynt slik at alle hyller og småbord ribbet for pynt, bilder, lamper og planter. Før jeg satte tilbake pynt gikk jeg en runde i huset for å se om det var pynt i de andre rommene  som vil passe inn i stuen.


A Jeg har byttet ut flere pynteting, brukt pynt fra andre steder i huset og tatt bort noe. 
B Jeg har byttet ut bilder i mørke farger med bilder i lysere farger som har hengt andre steder i huset. 
C Skiftet ut mørke tekstiler til tekstiler i en lysere farge.  Og siden vi har persienner så fjernet gardinene i denne delen av stuen. (gardinstengene får henge til vi skal tapetsere stuen på nytt senere dette året)

Hvis du ønsker selv å prøve dette selv så er et veldig bra tips å kun tenker et rom av gangen og ikke tenker på at du umiddelbart må erstatte tingene som du fjerner i  et rom med en ny ting.
Vent til du kommer til det rommet.


Jeg ble veldig fornøyd med resultatet og så fort det blir vær til å ta fine lyse bilder innendørs skal jeg ta flere bilder slik dere kan se.

Onsdag og fri i et par dager fremover- Jeg skal gå i gang med å rydde og forandre litt i gangen, få ryddet og organisert boden i kjelleren og jeg skal kose meg her hjemme for det skal visst bli skikkelig ruskevær de neste dagene.

Ha en fin fin onsdag. klem:O)
















1 kommentar:

  1. It can be rolex replica to help you assessment this specific replica watches sale with the bill to get when the object plugs the exact same option.


    หนังตลก

    SvarSlett

Tusen takk for for at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min. Det setter jeg utrolig pris på. Klem fra Elin :o)